300

من اصلا آدم حسابگری نیستم. همسر جان خیلی خوب و دقیق حساب همه چیز رو داره. من اما نه. اما حساب یه چیزی رو خوب دارم و اون روزهایی است که از بدنیا اومدن دخترمون میگذره. مامان ها عمدتا این حساب رو خوب دارند حتی مادری مثل من که خیلی اهل حساب و کتاب هم نباشه. 
عزیز دل من، دختر دلبند من امروز سیصد روزه میشه. از روزی که به دنیا اومد و شنبه هم بود سیصد روز میگذره. همیشه گفتم که محاله خاطره اون روز تابستونی قشنگ رو از یاد ببرم. بارها و بارها برای خودش هم تعریف کردم. اون لحظه اول که دیدمش و بار اولی که شیر خورد رو هرگز فراموش نمیکنم. اون آرامشی که در آغوش مامانیش داشت و اون چهره معصوم و چشمان پر رمز و رازش که به محض دنیا اومدن باز کردشون. 
روزهای اول پر از حس خوب و جدید و البته پر از درد بود. دردی شیرین... . دور و برمون شلوغ بود و من این شلوغی رو اصلا دوست نداشتم. دلم میخواست تو خلوت لم بدم سر جام و فقط به دختر خوشگلم نگاه کنم اما سرو صدا گاهی این مجال رو ازم میگرفت. نمیدونم این چه کاریه که دور و بر مادر و بچه رو که واقعا نیاز به آرامش دارند، اینقدر شلوغ میکنند. بگذریم و از قشنگیاش بگیم که تمومی نداره. یه شب (که از شبهای اول به دنیا اومدنش بود) که برای شیر دادن دیانا بیدار شده بودم، درد زیادی داشتم. همه هم خواب بودند یادمه که به مکافات بلند میشدم و مینشستم. دیانا رو تو کریر میخوابوندیم. بغلش کردم و شیرش دادم موقع شیر دادنش درد زیادی داشتم(زخم نیپل) کلافه شده بودم. خودم بودم و دیانا. درد بود و عشق. یهو با چشمان جادوییش یه نگاهی بهم انداخت و همون لحظه شیر خوردن رو رها کرد و لبخند خوشگل ومست کننده ای زد و چشمانش رو بست. گمون کردم زود بازش کنه اما خوابید. بیشتر از اون نخواست مامانش درد بکشه. دیگه انگار درد نبود اون لحظه فقط عشق بود و عشق و چشمان خیس مادری از سر رقت قلب و کودک شیرینی درآغوشش خفته. 
عاشق مرور خاطرات اون روزهامونم. به دنیا اومدن پسر کوچولوی دایی بابک و خاله مهربان عزیزمون هم بهونه ای بود همراه سیصد روزگی دخترمون که گوشه ای از اون روزها رو بنویسم. تبریک میگم به این دوستان عزیزم و خیلی خوشحالم براشون و برای جمع سه نفره خوبشون آرزوی سلامتی و شادی دارم. الهی که هر کودکی که متولد میشه یه بستر خوب تو این دنیا براش فراهم باشه که بتونه از بودن در این دنیا لذت ببره و شاد باشه و طوری تربیت بشه و  زندگی کنه که هم خودش به بودنش افتخار کنه و هم بقیه به داشتنش ببالند. 
نظرات 8 + ارسال نظر
مامان سارا جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:20 ب.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

300 روزگی دختر گلم مبارک باشه
رها جون از وصف خاطره زیبات اشک به چشمام اومد
امیدوارم همیشه هر دو شاد و سلامت باشین
قدم نو رسیده هم مبارک

ممنون عزیز دلم
ممنون شما هم ...
ممنون

فرگل جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:26 ب.ظ

300 روزگی دختر نازت مبارک باشه ایشالله 300سالگیش
رها یادته بازی چشمها بود تو گفتی من دختر دار میشم بابک پسر دار میشه دقیقا همینطوریم شد پیشگوییت حرف نداره

ممنون فرگل جان
بله خوب یادمه ! دیدی.
البته بگم ما دختر شوهر نمیدیم ها... خصوصا به چشم رنگی ها!

رعنا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ق.ظ http://rahna.blogsky.com

سیصد روزگی فرشته کوچولو مبارک باشه ..
و اومدن مانی کوچولو هم بسیار مبارک باشه ..
بچه ها واقعه فرشته ان ..

ممنون رعنا جانم
بسیار مبارک باشه
واقعا فرشته اند...

mahtab یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

از خوندن خاطره ی زیبات لذ بردم
300 روزگی فرشته کوچولوتون مبارک
ایشالا همیشه سالم و شاد باشه و سایتون رو سرش

ممنون همه مون از این دست خاطرات زیاد داریم. همه شون شیرینند و زیبا مهتاب عزیزم
ممنون عزیز دلم

دل آرام یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

ای جان دلمممممم
خاله دلی قربونش بره که 300 روزش شده
الهی من فداش بشم که لبخند زده و خوابیده

ممنون دل آرام جانم
ممنون عزیزم

پونه دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ق.ظ http://rozhineman.glxblog.com/

مبارکه گلم
منو یاد اولین بار باز شدن چشمهای دخترم انداختی
لذتی بالاتر ازن را هیچ زنی تجربه نمیکند آغوشی که اگرهم درد داشته باشی از یاد خواهی برد.

ممنون عزیزم

قربون چشماش بشم من
بله باهات موافقم عزیز دلم

برای تو سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:49 ق.ظ

سلام

اول امین برای نوشته های اخرت که خیلی خوب گفتی

خاطرات روزهای اول همیشه زنده می مونه و حتی اگه کودکت برای خودش کسی بشه به نظر من البته

بله امیدوارم عزیزم
قطعا همینه

مژگان امینی چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

هر روزتان شیرین تر باد!

قربونتون برم عزیزم شما هم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد