استفاده تا آخرین قطره!

چند وقت پیش یکی از بچه های محل کارم در مورد مادربزرگش صحبت میکرد. میگفت که خیلی استخوان بندی سفت و سختی داره. گفت از روی نردبان افتاده و فقط کمی کوفته شده کمرش و با ماساژ حل شد. مادربزرگ هفتاد و چند ساله ی امیر خان ما علاوه بر اینکه کارهای روزمره خودش رو انجام میده در اوقات فراغت به رنگ کردن خونه و سقف میپردازه که خوب گاهی یه حادثه کوچولو هم براش پیش میاد! من به تعریف‌های بامزه ای که امیر از مامان بزرگ میکرد میخندیدم و چندین بار هم « خدا حفظشون کنه » رو به زبون میاوردم و در دل ایشون و کلن این تیپ آدم های مسن را تحسین میکردم. دلم میخواد در دوران پیری خودم اینطوری سرحال باشم و کارهام رو خودم انجام بدم و یک آدم در جا بمون و روزمره نباشم. چشمی هم به کمک فرزند نداشته باشم. پویا و فعال باشم بدون توجه به گذر سالها. 

حسرت خوردم به حال اون پیرمرد و پیرزنهایی که مثل مامان خودم سالهای ساله که خودشون رو بازنشسته کرده و تا کسی نباشه نه جایی میرن نه کاری میکنند ... . خوب بچه ها هستند دیگه. ماشالا کم هم که نیستند. بچه ها وظیفه خودشون میدونند که برای پدر و مادرشون کاری انجام بدهند ولی به نظر من باید آدم روی پای خودش بایستد. تا جایی که میتواند هم کاری را به دیگران واگذار نکند. این، حس مفید بودن رو بالا میبره و حس بهتری به آدم دست میده. من اگر جای آن مادر پیر تنها بودم که توان خرید کردن را ندارد آن سوپرمارکت محل را که ارسال هم داره شماره شو میگرفتم و یکی یکی اقلام مورد نیازم را سفارش میدادم. کارگر سوپرمارکت بی منت این کار رو برای آدم انجام میده تازه میتونی اگه دلت خواست انعامی هم بهش بدی یا یکی از بستنی هایی که برای نوه هات سفارش دادی که بگذاری توی فریزر بهش تعارف کنی. این بهتر از این است که پز اون بچه ای که برات از سوپرمارکت خرید کرده رو به اونهای دیگه بدی و آزرده خاطرشون کنی. حتی میوه فروشی هایی هم هستند که با کمال میل میوه رو میارن در خونه ازت برای خریدت تشکر هم میکنند. اینها کارهای کوچکی است اما شما رو دلگرم میکنه و خیال بچه هاتون را آسوده. حس گناه رو به بچه هامون منتقل نکنیم خواهش میکنم. اونها هم حق دارند با آرامش زندگی کنند. بگذاریم با شاد بودن ها و موفقیتهاشون حالا در هر زمینه ای خوشحالمون کنند نه با خدمت به ماها. منت سر بچه هامون نگذاریم و بی دریغ به آنها محبت کنیم و یاد بگیریم هر کاری براشون انجام بدیم بی چشمداشت باشه. 

نظرات 1 + ارسال نظر
تابالوگا یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1397 ساعت 11:23 ق.ظ https://tabalooga.com

عالی بود امیدوارم قدرشونو بدونیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد