تلاش...

بعضی چیزها هستند که مثل ارث بابای آدم بی هیچ زحمتی به دست میان. هوش و استعداد و زیبایی هم این این دست هستند. بعضی آدم ها باهوش تر و با استعدادتر هستند. البته خوب کاری نداریم که الان به زور دگنک و هزار مدل کلاس و معلم های رنگارنگ و یادگیری انواع و اقسام تست ها و ... بچه ها رو میخواهند وارد مدرسه های استعدادهای درخشان کنند و باز هم کاری نداریم که همین بچه ها با تمام این ادعای هوش و ذکاوت، هزار مدل پشت کنکور میمونند و آخر سر ... آخر سر هم به ما چه اصلا. بگذزیم ... البته خود من با بچه های باهوش خیلی حال میکنم و یاد دادن به همچین بچه هایی بسیار لذت داره و بدون اینکه زحمت بکشی خیلی سریع مطلب رو میگیرند. البته یه مسئله ای که در مورد بچه های واقعا باهوش هست اینه که ممکنه این هوش سرشار باعث شه به خودشون کمی غره بشن و کمتر تلاش کنند.


 داستان لاک پشت و خرگوش رو که حتما حتما یادتون میاد. همون خرگوش تیز پایی که حریف خودش، لاک پشت رو دستکم گرفت و ... آخرش هم که بهتر میدونید. میخوام اینو بگم که تلاش و پشتکار در زندگی خیلی خیلی موثره و هر کسی بدون توجه به میزان بهره هوشی خودش میتونه خودش رو تا هر حدی که فکر میکنه میتونه برسه بالا ببره. عاشق این آدم های با اراده هستم من. یکی از آشنایان، مثال خوبی برای همین آدم های با اراده و پشتکاره. شخصی که بسیار سخت زندگی کرده و تو شرایط بسیار سختی هم درس خونده. یک شخص معمولی و با بهره هوشی معمولی. اما خواسته که اینجایی که هست نباشه و به پیش رفته و رفته و رفته ... تا جایی که شنیدم به مدارج علمی بالایی دست پیدا کرده و خیلی خوب داره زندگی میکنه. من این آدم رو همیشه تحسین کرده و میکنم. چون کمابیش میدونم چطور به اینجایی که الان هست رسیده و براش بسیار خوشحالم. 


نظرات 3 + ارسال نظر
مامان سارا چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ب.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

هوش حیلی خوبه اما بهتر از اون اراده داشتن و پشتکاره

اراده و پشتکاری که دست خود آدمه ...

مامان علیرضا جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام عزیزم
به نظر من هم پشتکار داشتن و ناامیدنشدن از راه مهمتر از داشتن هوش واستعداد ذاتیست
دخمل نازتو ببوس از طرف من

بله و ناامید نشدن عزیزم رو خیلی خوب گفتی شما...
ممنون و شما هم علیرضا جون رو

مریم (مامان روشا) شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:31 ب.ظ

راست میگی ماهم تو فامیلمون یه نمونه ازش داریم ادم وقتی این جور آدمارو میبینه خیلی براشون خوشحال میشه و تحسینشون میکنه
رمزو فرستادم

بله تحسین برانگیز هم هست ...
ممنون مریم جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد