دیو و دلبر!

به همسر جان گفته بودم نون بگیره برای شام که فراموشش شده بود و گفت  که وقتی رفت پایین از سوپر خواهد گرفت. نون که اومد من راستش منتظر یکی از نون لواش های همیشگی بودم که با یک بسته بزرگ نون مواجه شدم که تابحال سوپرمون نداشت و من نخورده بودم. رنگش کمی تیره بود و همچین یه جورایی شل و ول ... در کل ظاهر خوبی نداشت. ترغیب شدم باز کنم بسته رو و کمی ناخنک به غذام بزنم ..." اوه! ... مزه اش عالیه! " رو بلند به همسر اعلام کردم و یک لقمه از غذا رو براش گرفتم که تاییدش رو با بالا انداختن ابروهاش در مقابل نگاه منتظرم اعلام کرد. موقع شام هم مدام از خوشمزگی نون تعریف میکردم. نون محلی ای بود که با سبزی و زیره و ... مزه دار شده بود و خیلی نرم و خوش خوراک و همچین سبک بود.

حین صرف شام به این فکر کردم که ما آدم ها هم گاهی روی ظاهر ناخوشایند افراد ممکنه در موردشون پیش داوری کنیم و ناخوداگاه یاد حرف کسی افتادم که از نزدیکان هم هست که معتقد بود که افراد زشت عقده ای ترند از زیبارویان...! البته ایشون کمی بیشتر از خیلی به ظواهر امر توجه دارند. فکر کردم پس قلب و فکر آدم ها چی میشه؟ به سرعت به سمت خودم برگشتم و از خودم پرسیدم هی تو! تو چقدر برات زیبایی آدم ها تو ارتباطت باهاشون مهمه. کنکاش کردم و دیدم که یکی از بهترین دوستان زندگیم اصلا دختر زیبایی نبود و من خیلی دوستش داشتم و اصلا به ظاهرش توجه نمیکردم چون تربیت و دوستیش و حس خوبی که بهم میداد برام مهم بود و او از اولین دوستان خوب من بود. دوست کودکیم. البته همین خانم دقیق بین و زیبا پسند هم من رو متوجه ظاهر دوستم کرد و توصیفی گفت که دوست ندارم بگم. اما من هنوز هم اهمیتی به این مسئله در انتخاب هام نمیدم. یادمه که معلم کلاس اولم رو خیلی دوست داشتم. یک روز که سر کلاس در حال دیکته گفتن به ما بود، گرمش شد و مقنعه شو بالا زد. اون لحظه حس کردم چقدر زیبا و خواستنی به نظر میاد... ولی وقتی قیافه ایشون هم از نظر زیبایی آنالیز بشن نمره خوبی نمیگیرند. چقدر خوبه که این نگاه کودکانه رو همیشه حفظش کنیم.




فکر کردم چقدر این سطحی نگری ها ما رو از ماهیت انسان ها دور نگه میداره. وقتی با این دید با آدم ها رابطه برقرار کنیم نبایستی انتظار داشته باشیم تو رابطه چیز خوبی گیرمون بیاد. آخه قیافه خوب یه چیز ژنتیکیه و شاید با کمک علم پژشکی و کمک کننده های آرایشی بشه بهترش کرد اما ذات و طینت شخص رو چه میشه کرد؟  اون حس خوبی رو که یک رابطه بهمون میده فراتر از اینها میتونه باشه. خوب منکر زیبایی دوستی نمیشم اما زیبایی یک چیز نسبیه. تعریفش از دید افراد مختلف فرق میکنه. به نظر من هر کسی میتونه یه جورایی زیبا باشه. شرک رو به یاد بیارین... یه غول دلنشین و خواستنی...!!

خوبه که اینقدر بی رحمانه در مورد آدم ها قضاوت نکنیم. اینقدر سطحی نگر نباشیم. شاید پشت ظاهر نازیبا و خشنش قلب مهربونی داشته باشه.

دقت کردید که گاهی قیافه برخی از آدم هایی که باهاشون ارتباط داریم یا زندگی میکنیم یا جزیی از فامیلمون هستند برامون اهمیت نداره و نمیبینیم انگار...

نظرات 5 + ارسال نظر
فرگل چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

دقیقا همینطوره ممکنه ادم به هر دلیلی ظاهر زیباشو از دست بده ولی شخصیت واخلاقش چیزی نیست که به همین راحتی تغییر کنه منم برام ظاهر اصلا مهم نیست حتی ممکنه اون شخصی که به نظر دیگران زشت میاد به نظر من خیلی زیبا باشه چون اخلاقش باعث زیبایش شده

بله فرگل جانم
هر دیدگاهی داشته باشیم و هر چی از رابطه بخواهیم همون بهمون برمیگرده و هر چی سطحی نگرتر ...

مامان سارا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:25 ق.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

اولا که نون نوش جونتون
دوم اینکه متاسفانه یه جاهایی از روی ظاهر قضاوت میکنیم و البته یه عده هم هستن که همیشه از روی ظاهر دو دسته خوبها و بدها دارن...به قول خودت کاش در همون عوالم بچگی بود این تقسیماتمون و کاملا درسته که کسانی رو که دوست داریم اصلا ظاهرشون بارمون مهم نیست خوب چرا نباید این رو به همه تعمیم بدیم؟

ممنون سارا جون
بله دقیقا ...
بچگی و سادگی و صراحت ... البته به شرطی که دنیای کودکی رو هم بزرگترها خرابش نکنند و همین نظریات خودشون رو به فرزندانشون هم منتقل نکنند

دل آرام چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

رها حرفت حقه . اما چون اولین برخورد آدمها با هم از طریق ظاهرشون هست ، احتمالا خیلی ها تحت تاثیرش قرار میگیرند . ای کاش که در اولین برخوردها رنگ قلب طرف مقابلم به نظرم بیاد نه ظاهر طشت یا زیبا ...

دلی جون هر کسی زیبایی رو دوست داره اما اینکه بشه ملاک همیشگیت من منظورم بود.
تلالو رنگ قلب آدم ها رو گاهی میشه تو چشماشون دید

دل آرام چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

طشت = زشت

amine سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 ب.ظ http://sarzamineman1.blogsky.com/

چه پست جالبی... از ظاهر نون به ظاهر افراد رسید.. قلمت جاودان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد