In a better world

کارگردان:سوزان بیر
محصول: ۲۰۱۰
نام اصلی این فیلمHævnenهست
مایکل پرسبرند، ترین دیلهلم، مارکوس ریگارد و ویلیام جان نیلسون از هنرپیشه های این فیلم دیدنی و واقعا جذاب هستند.
داستان فیلم در دانمارک اتفاق می افته و زبان اصلی فیلم هم به نوعی دانمارکی است. فیلم نامزد جایزه اسکار بوده و همینطور گلدن گلاب  رو برده. خوب دیگه چی میخواید؟ هوم... کمی توضیح در مورد فیلم و تمجیدهای رها گونه نه؟
میگم براتون با جون و دل.
آنتون پزشکی است سوئیسی و ساکن دانمارک. او به خاطر حرفه اش بین کشورش و یک کشور آفریقایی دائم در سفر هست. از همسرش، ماریان (به دلایلی) جدا شده و دو پسر داره.
فیلم با صحنه دویدن بچه ها به دنبال ماشینی که آنتون سوار بر  آن است آغاز میشه. بچه هایی که تو یه کمپ زندگس میکنند. بچه های آفریقایی، بدون شرح! او بین این دو دنیا مدام در سفر است. دو دنیایی که در هر کدوم گرفتاری خاص خودش به چشم میخوره. مشکلاتی که درون خونواده اش هست و مسائل هولناکی که در کمپ با اونها روبروست.

سکانس بعدی مراسم تدفین مادر کریستین پسر بچه نوجوانی که مرگ مادر براستی به او ضربه بزرگی میزنه. این خونواده یعنی خونواده کریستین توسط کریستین و الیاس(پسر آنتون)‌ یه جورایی به هم پیوند میخورند. کریستین به همراه پدر به منزل مادربزرگ نقل مکان میکنند و در همون مدرسه ای که الیاس درس میخونه مشغول به تحصیل میشه.
الیاس در مدرسه توسط یک گروه از بچه ها مدام مورد تمسخر و آزار قرار میگیره اما اینقدر قوی نیست که بتونه از پس اونها بربیاد. اتفاقی کریستین طی یک عملیات متهورانه جلوی سردسته این باند که پسر بچه شروری به نام سوفوس است می ایسته و الیاس حالا خودش رو به نوعی مدیون حامی و دوست خودش میدونه و در رکابش با افتخار گام برمیداره. اما همین،کار دستش میده.



گفتم که کریستین از مرگ مادر بسیار مغمومه و ضربه بزرگی خورده. او به نوعی پدر رو مقصر میدونه. اون از تسلیم بیزاره  و معتقده که پدرش باعث شده مادر در مقابل سرطانش تسلیم بشه و با بیماریش مقابله نکنه و همین نظریه براستی کار دست خودش و دوستش الیاس و کل خاندان میده.
فراز و نشیب داستان ما رو میبره به جایی که مردی به نام لارس بدلیلی کاملا واهی به صورت پدر الیاس سیلی میزنه و کریستین هم که اونجا حضور داره از این کار مرد دلخور میشه و سعی در انتقام گیری از  لارش داره. اتفاقی به یکسری مواد منفجره آتش بازی متعلق به پدربزرگ فقیدش برمیخوره و تصمیم میگیره که ماشین لارس رو منفجر کنه...

نمیگم باقیشو
میدونید که...
نمیخوام لذت تماشای یک فیلم خوب رو ازتون بگیرم. میخوام ازش لذت ببرید.
فیلم سکانس های گیرا و دیالوگ های تاثیرگذاری داره. سکانس های هولناکی که در کمپ میبینیم و پاره کردن شکم زنهای باردار توسط مردی به نام بیگ من بخاطر شرط بندی روی جنین زن ها. تو این فیلم همه چی هست: انتقام، بخشش، همدلی، گذشت، عشق و نفرت...
انگار مرز خاصی بین اینها نیست. وقتی دکتر به بیگ من کمک میکنه که پاهاش رو معالجه کنه و همه از او دلخور میش و انگار دیگه دکتر محبوبشون نیست و دیگه بچه ای به دنبال ماشینش نمیدوه اما...
«گاهی حس میکنی که بین تو و مرگ پرده ای است. وقتی عزیزت میمیره انگار اون پرده فرو می افته اما بعد از مدتی اون پرده باز به سر جاش بر میگرده و تو به زندگیت بار ادامه میدی». این هم فرازی از سخنان دکتر آنتون به کریستین.
حالا ببینم کی میتونه مقاومت کنه و این فیلم رو نبینه...

نظرات 16 + ارسال نظر
فرهاد فراهانی دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ http://sayehayesepid.blogfa.com/

سلام رها جان. خوبی؟ سعی می کنم در اولین فرصت تماشایش کنم. باید فیلم زیبایی باشد.

سلام آقا فرهاد
شما نبودید خیلی وقته یا حداقل من ازتون بی خبر بودم
متشکرم
من توصیه میکنم حتما ببینیدش فرهاد خان

دل آرام دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:51 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com/

همین الان به برادرم گفتم برام بگیردش
ممنون برای معرفی فیلم

مرسی دلارام
به این میگن دختر خوب
ببین حتما و لذت بردی من خوشحال میشم عزیزم

هاله بانو دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:07 ب.ظ http://halehsadeghi.blogsky.com/

هی بیا اینجا تبلیغ فیلم کن هی دل من رو آب کن
بعد هم بگو می بینمت بهت فیلم می دم
اصلا قههههههههر

هاله؟
چش سفید آخه من چند بار به تو بگم بیا تو هی ناز کنی هوم؟
قهر مهر رو ولش کن این هم بهت میدم ببینی خوب شد؟

زیتون(روان شناسی ازدواج) دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ب.ظ http://zatun2001.persianblog.ir

وانیا دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ب.ظ http://BFHVANIYA.BLOGSKY.COM

ممنون دختر خوب

اصلال قابل شما رو نداره عزیزم

مامان سارا سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ق.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

رها جون خیلی وقت بود خبری ازت نبود

آره سارا جانم سفر بودم و کمی درگیر کار خودم هم میدونم کوتاهی کردم نسبت به سایه سار اما زیاد طول نمیکشه

عاطفه سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ب.ظ http://hayatedustan.blogfa.com/

اولن این فیلم رفت جزءفیلمایی که بعد دفاع باید ببینم
دومن باید برم ببینم توهاردم ندارمش
سومن مرسی مرسی مرسی بابت معرفی

اولا که موفق باشی و درک میکنم تا دفاع نکنی خیالت آسوده نمیشه
دوما برو ببین و به دو تا اسمی هم که گفتم توجه کن من خودم فیلم رو به نام اصلی نه انگلیسی دیدم عاطفه جان
سوما خواهش میکنم و اصلا قابل شما رو نداشت
چهارما که بازهم موفق باشی عزیز جون

دخترشرقی سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام خانومی
خوبی؟
مرسی بابت فیلم

سلام دخترکم خوبم خیلی خوبم تو چطوریایی؟
ممنون میدونم فیلم دوست نداری اما خوب ممنون از توجهت

مژگان امینی شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سلام
حالا من این فیلم را ازکجا بیارم ؟

سلام به روی ماهتون
طرز تهیه این فیلمها سهل ممتنعه مژگان خانم
اما بخواهید گیرشون میارید

افروز شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ

دست شما درد نکنه رهاجان

خواهش میکنم افروز گلم

بهنام شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلااااااااااام خوبی؟
خب اگه گفتی من چه کامنتی واسه این پست میذارم؟!

چی بگم آخه ؟
میگی خاله جان اینقدر گیر نده که من حوصله و وقت فیلم تماشا کردن ندارم ؟
میگی دیگه باید درسامو بخونم و پسر خوبی بشم؟!!!!!
نه اینو نمیگی قطعا
میگی این فیلم رو بر حسب اتفاق دیدم و خیلی هم ازش خوشم اومد و توصیه منو تایید میکنی؟
خودت بگو ...

پونه دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ق.ظ

رها جونم چه خوب که وبلاگت هم مثل خودت واسه همه مفیده

فدای تو بشم پونه عزیزم

تو لطف داری گلم

پونه دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ق.ظ

آخه این فیلمارو که میگی ودل آدمو میبری ماز کجا گیربیاریم توشهرستان
بکشمت رها
ها خودت بگو

من بی تقصیرم م م م

وکیل الرعایا دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ب.ظ http://razeman.blogsky.com

مرسی دوست عزیز که هر چند وقت یک بار یه فیلم خوب معرفی میکنید حال آدم جا میاد ... حتما گیر میارم و میبینمش ...

ممنون از این همه ابراز لطف شما
حتما امیدوارم ببینی و لذت ببری

مژگان امینی سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:59 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

خوب چرا منتظری یه فیلم دیگه بذار دل ما را آب کن !

من قصد ندارم دلتون رو آب کنم خانم معلم اما به روی چشم یکی دیگه هم به زودی خواهم گذاشت

بهنام پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ب.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلااااااااااااام
خوبی خاله جان؟

خب با عرض معذرت گزینه ی 1 صحیح میباشد!
یعنی من همچنان حوصله و وقت فیلم دیدن ندارم! نمیدونم چرا حس فیلم دیدنم پریده!

به روی ماه شما
من عالیم بهنام
حدس میزدم خوب میدونی که خودم بزرگت کردم
چون که بازیگوشی پسر
شایدم یه فیلم خوب ندیدی حسش پریده شایدم....شایدم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد