ای دوست قدیمی!

بعد از مدتها باز دلم هواشو کرد و باهاش تماس گرفتم. طبق معمول دم دمای غروب. خودش گوشی رو برداشت و مثل همیشه که انگار نه انگار که مدت زیادیه از هم بی خبریم، سریع گرم صحبت شدیم.
 آزاده رو از سال اول دبیرستان که با هم همکلاس بودیم میشناختم. از اون تیپ دخترهایی بود که خیلی زود باهات اُخت میشد و خیلی هم دختر خوب و مودبی بود. از همون اول دوستش داشتم. اواخر تابستون ۷۴ بود که ماموریت باباش(روحشون شاد) تموم شد و به تهران برگشتند. با نامه و تلفن با هم در ارتباط بودیم. گمونم سال ۷۸ بود که ازدواج کرد. من هم اون موقع دانشجو بودم. کم کم ارتباطمون کمرنگ شد اما دوستیمون نه. پیش میومد که یک سال بلکه بیشتر از هم بیخبر باشیم. اما همین که شروع میکردیم به صحبت کردن انگار همون روزهاییه که صبح تا ظهر تو مدرسه با هم بودیم و عصر هم تلفنی با هم صحبت میکردیم.
دوستان قدیمی ام همیشه حس خوبی به من میدهند. یک بی پیرایگی رو در وجودشون میبینم یا شاید هم من میخوام اینطور تصورشون کنم. اما در مواجهه با همدیگه ممکنه که یه بعد پنهان وجودمون رو آشکار میکنیم که اون حس صمیمیت و سادگی گذشته رو در ما متجلی میکنه و حس خوب گذشته و صمیمیت گمشده ای رو که در دیگران مدام دنبالشیم رو زنده میکنه.
خوشحال بودم که کس دیگری غیر خودم در اون زمینه خاص نظری مشابه داشت و او هم با من هم عقیده بود و مهم تر اینکه من رو درک میکرد. این هم یه درد مشترک دیگه.
نظرات 13 + ارسال نظر
فرهاد شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.farhad-amini.blogsky.com

سلام دوست من . وبلاگ قشنگ دری . با خوندن این پست منم یاد دوستام افتادم اما با این تفاوت که اون موقع مبایل نبود که شماره شو داشته باشم . دوست داشتی به منم سر بزن . خواستی لینکم کنی با نام آن روزها بلینک وبگو تو رو به چه اسمی لینک کنم .

سلام
چه خوب پیداش میکنید اگه بخواید
باشه

کیانا شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااام عزیزم
آره واقعن بعضی دوستا خیلی به ادم ارامش میدن ...

منم یه دوست مث آزاده دارم ...چن سالی ایران نبود اما حالا باهم مث همون قبلیم
خدا شما دوتا رو براهم نگه داره

سلااام عزیزم
میبینی کیانا جان؟ چه خوب حس خیلی خوبی میدن به آدم

ممنونم عزیزم

شما و دوستت هم

دلارام شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:22 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

الهی که دوستی هاتون پا برجا باشه . میدونم که ارزش یه دوست خوب چقدر زیاده .

ممنون دلارام عزیزم
آره عزیزم ارزش دوستی خیلی بالاست ...یه دوستی خوب

حبیب شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ب.ظ http://artooni.blogsky.com

دوستان هنگام بینایى شده
طلعت مهدى تماشایى شده
این امید هر نبى و هر ولى‏است
پاى تا سر، هم محمد، هم على است
این پسر چشم و چراغ فاطمه است
این گل امید باغ فاطمه است
شمع جمع عالمین است این پسر
طالب خون حسین است این پسر
این چراغ بزم در قلب شب است
این نوید انتقام زینب است
این امام عصر کل عصرهاست
صاحب نصر تمام نصرهاست
بردگان موسى به عالم آمده
مردگان عیساى مریم آمده
کیست مهدى کعبه جان همه
کیست مهدى آرزوى فاطمه
کیست مهدى همدمى نشناخته
خلق نادیده به او دل باخته
کیست مهدى نور انوار خدا
کیست مهدى انبیا را مقتدا
کیست مهدى یاور مظلومها
کیست مهدى حامى محرومها
کیست مهدى حجّت ثانى عشر
کیست مهدى منجى کل بشر

عیدتان مبارک باد

ممنون داداش حبیب

هاله بانو یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:51 ب.ظ http://halehsadeghi.blogsky.com/

سلام خواهر بزرگه
خوبی؟
ببخش باید باهات تماس می گرفتم اما انگار تو این دنیا تشریف ندارم ....
قول می دم دختر خوبی باشم و تو اولین فرصت بیام ببینمت

جااان دلم
ممنونم عزیزم. نگو میفهمم. منم یکم هم نتم مشکل داره هم یکم کارام زیاده عزیز دلم

آخ جونمی خواهر کوچیکه من بالاخره میخواد دختر خوبی بشه. بی صبرانه منتظرتم. دلم خیلی تنگه برات دختر آخه

وانیا یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ب.ظ http://BFHVANIYA.BLOGSKY.COM

سلام
من یه دوست دارم که 14ساله باهاش دوستم درست همین جور که تو گفتی اونم ازدواج کرده
برام جالب بود منو یادش انداختی

به روی ماهت وانیا جان
چقدر هم خوبه یه همچین دوستیهایی
خوبه که یادش افتادی عزیزم

فرفری...! سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://reminders.blogsky.com/

سلام عکس خیلی قشنگیه.
" انگار همون روزهاییه که صبح تا ظهر تو مدرسه با هم بودیم و عصر هم تلفنی با هم صحبت میکردیم "
این جمله ت منو برد به دوران خوش مدرسه ... یادش بخیر... چقدر زمان زود میگذره
گرچه اون موقع هم نمی فهمیدم هر چه بگذره بدتر میشه...!

امیدوارم همیشه دوستیتون پا بر جا باشه

مرسی دختری
هوووووووم م م م م م
دغدغه هامون هم شبیه دغدغه نبود. نگو عزیزم نگو دلم میگیره

مرسی من هم امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشی

پونه چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ق.ظ http://www.rozhin-maman.persianblog.ir/

چندبار اومدم موفق نشدم وبتو باز کنم خوش بحالت شمارشو داشتی من خیلی دلم میخواد شماره ای از چندتا دوستای قدیمیم داشته باشم.

ای واای چرا؟ البته من چند وقته نت خودم مشکل داره اینه که کمتر آفتابی میشم

آره آزاده رو نمیتونستم ازش بیخبر باشم. باقی بچه ها رو هم تو فیس بوک پیدا کرده ام اما چند تاییشون ایران نیستند

ولی پونه اگه خیلی مصمم باشی پیداشون میکنی

تیراژه چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

سلام رها جان
دوستای قدیمی مقل عتیقه میمونن
ممکنه که الان دغدغه های مشترک وجود نداشته باشه ولی حس حضور گرانبهاشون به آدم آرامش میده
چه برسه به این که هم فکر و همدل باشیم با هم
دوستای قدیمی مثل گنجن
آرزوی سلامتی و شادی دارم برای تو نازنین و دوست گرامی ات

به به تیراژه عزیزم

خیلی با ارزشند عزیزم خیلی
ممنون از لطفت عزیزم

مامان سارا چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:59 ب.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

واقعا دوستای قدیمی نعمتن

ای جااانم خوبی سارا جان؟ من چه دختر بدی شدم دقت کردید بچه ها؟

مژگان امینی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

سلام رها جان
داشتم به اسم وبلاگت فکر می کردم : در سایه سار تنهایی:
تو که این همه دوست های خوب.خوب و فامیل خوب تر از آنها داری چرا سایه سار تنهایی ؟!

زمانی که وبلاگم رو ساختم بهترین حسی که نسبت به اسمش داشتم همین بود. بهترین دوستان رو بهم هدیه داد . دوستش دارم...

نینا جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ

منم چنتا دوست خوب دارم که واقعا با بودن باهاشون لذت میبرم
از اون قدیمیها که نزدیک به ۱۵ یا ۲۰ سالی هست که دوستیم
هر چی نوش خوبه الا دوست

وای نینا جانم کجا بودی؟
راست میگی

ترنج یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ http://toranj90.blogsky.com/

سلامممممممممممممم
رها جونم خوبی/
منم دوستهای دوران کودکی دارم دوستی دارم که حدود ۲۰ ساله باهاش دوستم هنوزم گاهی باهم یواشکی تا نیمه های شب صحبت میکنیم هنوزم گاهی بچه میشیم دعوا میکنیم غر میزنیم کلا خوش میگذرونیم

ای جااانم چه خوب. نمیدونم این همه حرف رو از کجا میاریم ما ترنج جان؟

نی نی مون چطوریاست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد