Dora the explorer

یکی از کارتون های مورد علاقه دختر ما دورای جستجوگره. دورا یکسری کارتون هایی هستند که اپیزودیکه و تو هر خونه ای که کودکی موجود باشه حتما خبری از این دوست جستجوگر هم هست. دورا یک دختر ماجراجو هست که با دوست میمونش،بوتس، هر بار یک ماجرا رو دنبال میکنند. 

یکی از نکات مثبت انیمیشن دورا آموزنده بودنشه. در عین سرگرمی و رنگهای زیبای موجود، بچه رو به چالش و صحبت کردن  وامیداره و بسیار هم سرگرم کننده است. سئوال و جواب های مکرر، مفهوم اعداد و شمارش و مشارکت در کار گروهی از مشخصه های خوبشه. 


از طرفی به کودک یاد میده که نباید بگذارند کسی حقشون رو پایمال کنه و با جسارت بایستند و از حقوقشون دفاع کنند. این در همه اپیزودهای این مجموعه مشاهده میشه. همون قسمتی که "سویپر روباهه" رو منع میکنند که به وسایلشون دست نزنه با گفتن این جمله: سویپر این کارو نکن یا به چیزی دست نزن. 

دختر ما از بین تمام انیمیشن ها عاشق دوراست. هر مجموعه رو هم چندین بار نگاه کرده. راستش من فکر میکنم اگه قرار باشه بچه بشینه و تی وی ببینه بهتره که به برنامه ای نگاه کنه که چیزی هم یاد بگیره. چون راستش درسته که خیلی از صاحب نظرها توصیه میکنند که کودکان نهایتا دو ساعت به تماشای تلویزیون بنشینند اما خوب واقعا عملا امکان پذیر نیست. ضمن اینکه برخی متخصصین اطفال منع خاصی برای این موضوع ندارند.


 


دورا رو تو ایران دوبله کردند. کارهای دوبله رو تو ایران من واقعا دوست دارم. اما خوب چون همه چی ممیزی میشه دورا هم از این قاعده پیروی میکنه. مثلا یک نکته ای که خیلی بی مورد هست و در چندین نمونه از کارها مشاهده کردیم اینه که خوک رو که نشون میده اسمش رو نمیبرند و این بسیار مزخرفه! خوب حالا هر چی که هست این حیوون اسمش خوکه. حیفه واقعا این همه زحمت کشیده شده و فکر پشت این قضیه است. قراره بچه اسم  حیوون ها رو فرا بگیره و صداشون رو. اما شما برمیگردی به خوک میگی حیوون اهلی کار بیخودیه. از مسئولین خواهشمندم رسیدگی کنند!

نظرات 3 + ارسال نظر
بهنام شنبه 8 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:02 ق.ظ http://harfehesabi.blogsky.com/

سلام
چه فکر خوبی، امیدوارم کوجولوی نازنینتون کاملا تحت تاثیر این برنامه های مثبت قرار بگیره، اگر چنین هدفی رو دنبال میکنی اصلا نذار بشینه پای تلوزیون ملی میهنی که همش بدآموزیه!!!

یاد مدرسه ی موشها افتادم! اسمشو نبر!

سلام به شما
نه بهنام نگران نباش. فقط شبکه پویا اون هم نه همه برنامه هاش. نمیذاره ما هم ببینیم. نگهبان خوبیه!
مدرسه موشها عالیه. شما هم یادتون میاد؟

دل آرام دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:27 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

ای جان به دخترک دلبندمون که توی شخصیت های داستان از یه دختر کوچولو خوشش اومده.
واقعا بعضی گیرهایی که دارن اینها بی اساسه...

قربونت عزیزم
بله واقعا مثل همیشه ...

نگین جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.smile-world.blogsky.com

یه جوری برخورد میکنن انگار که چی !
خب اون خوک رو هم خدا آفریده و همه ی آفریده های خدا قابل احترامن ! هرچند حتی بعضیا بعضا نجس باشن یا نجس بدوننشون !

خوب نگین من مجبورم وقتی ونها میگن این صدای چیه بگم خووووووووک! و خوک اسباب بازی شو نشونش بدم ... مگه یه چیزی رو که هست میشه بگی نیست؟ قضیه اون خرسه است. میگفت من خروسم!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد