نابودی در اوج زیبایی!

آسمان زرد کم عمق






بعد از مدتها تونستم با کمی مرارت البته یک فیلم خوب ببینم. مرارتش بابت مدام نگه داشتن و رسیدگی به دختری بود که افتخاری است برای ما!


فیلم محصول 1391 و ساخته بهرام توکلیه با بازی طبق معمول خوب ترانه علیدوستی و صابر ابر. 


غزل(ترانه علیدوستی) و مهران(صابر ابر) زن و شوهر جوانی هستند که با پا گذاشتن به یک خانه متروک و قدیمی یکسری اتفاقهای ناخوشایند زندگیشون رو دوره میکنند. غزل در یک تصادف کل اعضای خونداده اش رو از دست میده. موقع تصادف خود او راننده اتومبیل بوده و این او رو دچار بحران سخت روحی کرده. مهران سعی داره به همسر محبوبش کمک کنه تا این ماجرا رو فراموش کنه اما غزل تحت تاثیر پزشک روانشناسش افکار عجیبی پیدا کرده و علیرقم سعی مهران بر جدا کردن این دو، باز غزل به او و این افکار کشش فراوان داره و گویی این افکار او را هم توجیه و هم آرام میسازند. اتفاقهایی در فیلم می افته که باعث میشه تنش شدیدی به زندگی اونها وارد بشه. زن و شوهر دیگری که به شکلی شدیدا به زندگی اونها لطمه میزنند وارد ماجرا میشن و در این بین باز حالتهای خاص غزل و تلاش های مهران برای رهایی شون از این وضعیت فیلم رو تراژیک تر میکنه

 غزل دختر آرام و رویاپردازی است که همه زندگی مهران را تحت تاثیر خود قرار داده. مهران یک هنرمند عکاس است که به خاطر همان حادثه تصادف عکاسی رو رها کرده و به کار در یک آژانس املاک مشغول شده. سکانس های فیلم به ترتیب اتفاق افتادن رخدادها نیستند و نریشن های مهران و کمتر غزل روی صحنه ها هم بجاست و هم فضای روایتی خاصی به فیلم داده که من دوستش داشتم. 

آمدن آنها به خانه متروک مردی که از خارج برمیگردد تا در خانه قدیمی خود آخرین روزهای زندگیش را سپری کند آنها را باز با خود و مصائب گذشته روبرو میکنه. مهران نگران از دست دادن و حال غزل و غزل ترسان از روبرو شدن با زیبایی های زندگی. به نظر او همه چی در اوج زیبایی نابود میشه. مثل همون روز زیبا و منظره فوق العاده و رانندگی در جاده در کنار عزیزانش که یهو همه چی به نابودی کشیده شد و در اوج زیبایی از بین رفت و ... 

حال و هوای فیلم یه جور خاص و تلخه راستش. مثل باقی فیلمهای بهرام توکلی. اما فیلم از نظر محتوایی غنی است و بازیهای بسیار خوب ترانه علیدوستی و صابر ابر به باور پذیری بیشتر فیلم کمک میکنه. صابر ابر اینجا به نظر من بازی پخته تری از خودش نشون داده که من از باقی نقش هایی که ازش دیده بودم بیشتر دوست داشتم. البته این نظر شخصی منه. 

من دو تا نقد خوب هم از این فیلم پیدا کرده ام که لینکش رو میگذارم که اگر خواستید تخصصی تر فیلم ببینید حتما بخونیدشون. 

این  و این 

نظرات 7 + ارسال نظر
تیراژه سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:32 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

یاد سه سال پیش افتادم که تازه با وبلاگت و فیلم نوشتهایت آشنا شده بودم..
چه خوبه با وجود مشغله ی شیرین این روزهایت هنوز هم مثل قبل از فیلم و سینما مینویسی رها بانو
این فیلم رو دیدم و واقعیتش کمی اذیتم کرد دیدنش. مخصوصا سرگشتگی های نقشی که ترانه بازی کرد اما همانطور که گفتی صابر با وجود داشتن رگه هایی از تم همیشگی نقش هایش این بار خوب بازی کرده بود
بازی سحر دولتشاهی و بازیگر نقش همسرش هم خوب بود. کلا بازی ها خوب بود جدا از مضمون تا حدی گنگ و ازاردهنده ی خود فیلم

ممنون تیراژه جان من عاشق فیلم دیدن هستم. نمیتونم به هیچ عنوان ازش بگذرم...
درست گفتی حق با شماست فیلم کمی گنگ و خاصه و البته دردناک. اما من دوستش داشتم ...
ممنون که اومدی عزیز دلم

نینا چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:19 ق.ظ http://از هر دری سخنی

ندیدیم .از تعریفت وسوسه کردی ببینم

بله نینایی ببین حتما... و این چه وسوسه خوبی است

تولدانه شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 ب.ظ http://tavalodane.blogsky.com

تولدت مبارک

تشکر

دل آرام شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:49 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

رها جان تولدت مبارک باشه عزیزم
برات روزها و لحظه هایی خوب و خوش در کنار عزیزانت آرزو دارم.
دختر کوچولوی ناز ما رو ببوس :*

ممنون دل آرام خوبم
بابت تمام محبتهات ممنون عزیز دلم

تیراژه شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:07 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام رها پویای عزیزم
تولدت مبارک بانو..امیدوارم در کنار خانواده ی گرامی ات همیشه شاد و سلامت باشی دوست نازنینم.

ممنون تیراژه نازنینم
محبت داری عزیزم

نگین سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:48 ق.ظ http://smile-world.blogsky.com

مرسی از معرفیش . اتفاقا دنبال یه فیلم خوب ایرانی میگشتم که ببینم
ولی فیلمای ایرانی ریسکی هستن :دی یه وقتایی اینقدر مزخرفن که آدم پشیمون میشه از وقت گذاشتن روشون
ممنون

ممنون بله حق با شماست من هم فقط فیلمهایی رو که خیلی ارزش دیدن دارند رو میبینم و پشینمون هم نمیشم
امیدوارم ببینی و خوشت بیاد

ترنج چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 ق.ظ

منم به سختی فیلم را دیدم رادمه خیلی اذیت میکرد ودوست داشت طبق معمول کارتون مورد علقش بره زبل را ببینه اما راستش فیلمش تلخ بود خیلی هم تلخ
زوج صابر ابر و ترانه عیلدوستی به قول خودت خیلی باور پذیر بودن

من همه فیلمها رو به سختی میبینم قربونشون برم من آخه
کارتن مورد علاقه دیانا گرو و دورا هستش و مجموعه خاله ستاره ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد