وای از دست BCG

روی بازوی چپ آثار یک زخم کوچک کمرنگ نسبتا بد ترکیب وجود داره.  این آثار همون واکسن BCG معروفه که بدو تولد به نوزاد تزریق میشه و از همون اول جاش روی بازوی ظریف نوزاد مشخصه. حتما هم خوب همه میدونید که این واکسن نسبت به بیماری سل ایمنی میده. دستش درد نکنه چون به واقع بیماری خطرناکی است و چون در کشورمون ریشه کن نشده همچنان باید واکسنش تزریق بشه. اما خوب متاسفانه کمی بد قلقه و به دنبال تزریقش واکنشهایی ممکنه به دنبال داشته باشه.
بار اول که التهاب محل تزریق واکسن رو روی بازوی دخترم دیدم که بعد از حدود چهل و شش روزگی اش رخ داده بود کمی جا خوردم. با وجود اطلاع از اینکه واکنشهایی ممکنه به دنبال تزریق رخ بده اما خوب وقتی رو بازوی بچه یک و نیم ماهه ات یه التهاب اساسی (تقریبا با قطر 7-6 میلیمتر) رو ببینی حس خوبی اصلا نداره. البته بگم بدون درد. اون قسمت ملتهب بود تا یکی دو روز بعد سر باز کرد و چرک اساسی ازش خارج شد. تا یکی دو هفته هم ادامه دار بود این ماجرا. از سه ماهگی اش دیگه التهاب و خروج گاه و بیگاه چرک کامل قطع شد و جاش فقط باقی موند. با اومدن چهار ماهگی این باسیل خان یه مدل دیگه در بدن دلبندمان ابراز وجود کرد و اون هم تورم غدد لنفاوی زیر بغل چپش بود. باز هم نگران نشدم چون مطمئن بودم که باز هم کار باسیل کالمت گرین هستش و سیستم ایمنی دختر خوشگلم باهاش درگیره هنوز. من دور اون فعالیت سیستم ایمنی ات بگردم عزیز دلم آخه. حالا هم سر باز کرده و کلی چرک ازش خارج شده. از دکتر جونش سئوال کردم که چرا اینطوریه این واکسن های ما و اینقدر واکنش چرا آخه؟! جوابم رو اینطوری داد که نوع واکسن BCG ای که ما تو کشورمون داریم از نوعی از این واکسنه که یه جورایی تهاجمی تره و باید چندین بار پاساژ داده بشه که خوب متاسفانه این کار انجام نمیشه. حالا قراره( از همون قرار ها...) که اقداماتی رو انجام بدن در این زمینه. باز هم خوبه با وجود این اذیت هایی که بچه های ما شدند لااقل بچه های اونها کمتر آزار ببینند.


مامان هایی که این مسئله رو پشت سر گذاشتند که خوب هیچی اما اونهایی که هنوز نی نی شون خیلی کوچولوه یا تو راهه(جانم) یا ... نگران نباشند و کار خاصی هم لازم نیست برای این عارضه انجام بدهید. نه پماد نه هیچی. کاریش نکنید. فقط اون ناحیه رو تمیز نگه دارید. همین.
الهی که همه گوچولوها سالم باشند و اونهایی که از این نعمت بزرگ محرومند هر چه زودتر خوب خوب بشن.

نظرات 15 + ارسال نظر
محمد جانبلاغی دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:15 ب.ظ http://jmp.blogsky.com

رها خانم عزیز سلام...

جداْ مطالب سایتتون عالی بود..

دستتون درد نکنه...

خوشحال می شم یه سری هم به ما بزنید

ممنونم

مامان سارا دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:22 ب.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

واقعا جز سخت ترین واکسنهاس..خدا را شکر دوره اش برای دخملی گذشت

بله سارا جون ...هر مرحله ای که میگذره یک شکر ویژه داره

مامان علیرضا دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:49 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام عزیزم
الهی بگردم ، پس اثر واکسن رو دست دخمل ناز شما هم متورم شده؟!
رو دست پسر منم یه دایره ی به قطر نیم سانت، قرمز و متورمه که از دیدنش دلم برا پسری میسوزه،
ایشالا سالم و سرحال و شاد باشه، و باشین:)
عکس؟؟

بله دیگه...
همینه دیگه حالا ایشالا بعدها این مشکل رو برطرف کنند
ممنون الهی ...
گذاشته بودم قبلا ها...

yasna دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ب.ظ http://delkok.blogfa.com

سلام
منم هنوز جای این واکسن روی دستم دارم... سفیده هنوز ....

میمونه تا ابد...

آدم دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:48 ب.ظ http://33years2.blogfa.com/

چه کسی صیادی بدون قلاب و دام بلدهست.....؟!

میخواهم یه همراه وهمدم صید کنم
ولی چه کنم
نه اهل قلابم ونه کلک
چه کنم این روزها دل بی ریا بازار نداره
چه کنم که صیدها هم قلابی شدن
چه کنم.....؟!

هیچ...

فرگل دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:02 ب.ظ

ایشالله همه بچه ها سالم وخوشحال باشن همیشه بدون درد ومریضی
فکر کنم برای همه جاش میمونه برای منم جاش مونده

ایشالا
شما هم فرگل جونم

یسنا دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:13 ب.ظ http://kolbeyearezooha.persianblog.ir

الهی همه نی نی های دنیا، سالم و سرحال و شاد باشن و سایه بابا ماماناشون تا همیشه بالای سرشون باشه!

آمین به این دعای قشنگت یسنا جون

دانیال دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ب.ظ

این برادرزاده‌ی وروجک من هم زیر بغل‌ش یه توده‌ی خیلی کوچیک جا خوش کرده بود به خاطر یکی از واکسناش. اما خب انگار طبیعی‌یه و خدا رو شکر مشکلی ایجاد نمی‌کنه برای کوچولوها این جای واکسن و فلان و بهمان‌ها.
ایشالا دخترک شمام هماره سالم و تندرست باشه.

بله این توده هم نتیجه واکنش سیستم ایمنی اش به واکسن سلش هست و جای هیچگونه نگرانی نیست اگه به همینجا ختم بشه که شکر خدا در عمده بچه ها همینه
ممنون آقا دانیال

برای تو سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:52 ب.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

سلام خانومی

الهی که همیشه همه نی نی ها سالم سالم باشن و شاداب
نی نی ات حالا چند وقتش شاید با نی نی من یکی باشه

من هم همین آرزو رو دارم عزیزم
گمونم دخترک شما یه کوچولو بزرگتر از نی نی ماست

مژگان امینی چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

به به واکسن هامونم تهاجمی اند!

بله واکسن هامون هم...
چی بگم والا...

عاطفه چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ http://hayatedustan.blogsky.com/

واقعن وای از این واکسن !

اماااااااااااااااااان

ترنجی شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ق.ظ

رادمهر این همه درگیری باهاش نداشت اما خوب چون خودش خیلی خیلی کوچولو بود واسه پوشیدن لباسش باید خیلی خیلی دقت میکردیم تا آستینی دستی چیزی به این جای واکسنه نخوره اما الان درگه کاملا نحو شده و فقط جای آبله مانندش مونده

اتفاقا روزهای اول خیلی برلی ما سخت نبود
اما تا مدتها...
امیدوارم جای زیر بغلش دیگه نمونه

پونه شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:48 ب.ظ

ای جونم خاله فدای اون دستت بشه الهی آخه چرا ماهمه چیمون یه جاش میلنگه خداااااااااااااااااااا

خدا نکنه خاله ای
همه چیزمون همه جاش میلنگه ... چه اهمیت داره آخه با جون انسان در ارتباطه ها حواست باشه

مریم (مامان روشا) یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:51 ب.ظ

آخی عزیزم ...میفهممت واقعا" وای ار دست بی سی جی...
برای دعای قشنگت آمین گفتم

همه مون میدونیم که چقدر واکسن زدن حیاتیه اما این اذیت شدن هاشون هم ادم رو اذیت میکنه
ممنون عزیز دلم

مامانگار دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام عزیز...
من از اون دوران خیلی فاصله گرفتم...
ولی یادمه بیقراری ها و تب کردن های واکسن ها..
امیدوارم دیانای خوشگل و نازنین...همیشه سرحال و شاد و سالم باشه...و از مامانی بابایی عزیزش مرتب عشق بگیره...

سلام به روی ماه شما
بله خوب ماشالا عزیزان شما بزر شدند و الهی که برای فرزندانشون مشکلی پیش نیاد
ممنون مامانگار جونم
میده ...میده خوب هم عشق میده منم عاشــــــــــــــــــــــقشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد