زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

سنت و مدرنیته، عشق و تردید، بغض های فروخورده، حرفای به دل انباشته، تلنگر، خشم به همراه با حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی و ترانه علیدوستی، پیمان قاسم خانی و ترلان پروانه همه و همه در " زندگی مشترک آقای محمودی و بانو".


آقای محمودی (فرخ نژاد) به همراه همسر(هنگامه قاضیانی) و دخترش منتظر رسیدن مهمان هستند. مهمانهایی که قطعا متفاوت هستند و همچین یه تکونی به این خونواده میدن. مهمانها دختر خواهر محدثه به همراه همسرش هستند که بعد از مرگ مادربزرگ به اونجا اومدند تا شاید بتونند خانه قدیمی و بزرگ پدری محدثه رو که درش زندگی میکنه بازسازی کنند. ساناز دختری است که کاملا با خونواده سنتی که درش بزرگ شده فرق داره و دختری آزاده و سرکشه. دختری که طوری زندگی میکنه که خاله جان حتی فکر کردن بهش رو هم غلط میدونه. محدثه یک زن کاملا سنتیه و به قول خودش از زندگیش راضی اما زندگی همچین خوشایندی نداره. ساناز در ارتباط با همسرش مشکل دارند و خیلی هم سعی در پنهان کردنش ندارند. 
محدثه در ارتباط برقرار کردن با همسر و دخترش به واقع دچار مشکله و خیلی خشک و تک بعدی فکر و عمل میکنه. آقای محمودی هم مدام میخواد به او تاکید کنه که او از اجتماع دوره و رفتارش درست نیست. از اون تیپ مردای سنتی است که تمام مسئولیت خشکی و غیر صمیمی بودن زندگی رو از همسرش میدونه. مردها در این فیلم مردهایی سنتی هستند یکی هم در فکر و عمل و دیگری در فکر! خشونت در رفتار مردها دیده میشه. تهدید آقای محمودی و دعواهای فیزیکی رامتین و ساناز. محدثه میخواد خواهرزاده اش رو قانع کنه که اشتباه میکنه و زنهای سنتی مثل او چیزی رو از دست نمیدن و زندگی های اینچنینی رضایت بخشه و ساناز با آوردن مثالی میخواد بهش ثابت کنه که او هم با زندگیش داره کنار میاد و تحمل میکنه و در واقع خوشبخت نیست.
همه به ساناز شک دارند. همونطور که به این تیپ دخترها تو جامعه ما نگاه میشه. حتی خود رامتین هم که به خاطر غیر سنتی بودن و تفاوتش با همسر سابقش انتخابش کرده به همین امروزی بودن او مشکوکه و با این امر مشکل داره. در درد دلی که با محدثه میکنه مشخصه که بدش نمیاد ساناز براش آشپزی کنه  و زن خونه باشه. 
فیلم قبلی روح الله حجازی(زندگی خصوصی آقا و خانم میم) هم فضایی شبیه همین فیلم داره اما من سوژه و بازیهای این فیلم رو بیشتر دوست داشتم. در هر صورت این فیلم رو اگه دلتون خواست ببینید. 


نظرات 6 + ارسال نظر
رها - مشق سکوت یکشنبه 16 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:00 ق.ظ http://www.mashghesokoot.blogfa.com

منم این فیلمو دیدم و دوست داشتم و اتفاقا راجع بهش یه مطلبم تو وبلاگم نوشتم
البته شاید کمی نگاهم با تو متفاوت بوده باشه

همین نگاه های متفاوت قشنگه رها جان
البته من هم دوست داشتم فیلم رو

گیلاس آبی دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 07:47 ب.ظ http://thebluecherry.blogfa.com

بسی فیلم قشنگی بود
این از اون خوشش میاد
اون از این...

اون یکی از دوتاشون...!!!!

؟ خوب این یه بخشی ازش بود...

گیلاس آبی سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:14 ق.ظ http://thebluecherry.blogfa.com

سلام.ممنون از دعاتون.پویان زیرنظر دکتر ترکمن هستند,مراحلی از درمان انجام شده,ضمن اینکه مدتی باید صبر کرد تا عوارض و تاثیر درمان مشخص بشه.و درمان در بیمارستان ولیعصر و شهیدبهشتی انجام میگیره.متاسفانه چندی پیش بود که معلوم شد امپول تالومیر که استفاده میشد دیگه تاثیر نداره.ولی امید به خدا.ان شاءالله که سریعتر پویان و تمامی بیماران بهبود پیدا میکنند.مرسی از پیامتون

من هم امیدوارم

عاطفه سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 ب.ظ

منم زندگی مشترک رو از زندگی خصوصی بیشتر دوس داشتم.

فضاش یکم بی روح بود زندگی خصوصی. خوبه که دیدی عاطفه

هلیا چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:50 ق.ظ http://www.mainlink2.blogsky.com

آخ جوون .
دنبال یه فیلم بودم که آخر هفته ببینم
ممنون .....

بسیار هم عالی. حالا که اینطور شد پست فیلمی گذاشتم خبرت میکنم هلیا جان

عرفان جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:48 ق.ظ

سلام من ازتون رمز نخواستم چون حس کردم اگه دوست داشته باشید کسی خصوصی هاتون رو بخونه یا خودتون بهش رمز می دید یا نشانه ای که مثلا می تونه درخواست رمز کنه.

بله خوب. میام توضیح میگم خدمتتون عرفان خان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد