غیر منتظره لذیـــــــذ


میتونم بگم تقریبا برای همه پیش اومده که وسیله ای، چیزی یا حتی پولی رو جایی بگذارید بعد فراموشتون بشه که اون رو دارید و بعد از مدتها (که شاید این مدته بسته به اون مکانی که قرارش دادیم طولانی تر هم بشه) بصورت کاملا اتفاقی پیداش کنید و کلی مشعوف بشوید حتی اگه ارزش زیادی هم نداشته باشه چون انتظارش رو نداریم حس خوبی بهمون میده. نه؟

من هم چند روز پیش در حالیکه آخرین باقیمانده های روغن حیوانی رو ته ظرفش مصرف میکردم یهو یه چیزی یادم اومد که یه بسته اون وقتی که مامان اومده بود پیشم، آورده بود. اون ته های کابینت پیداش کردم اما نه یک عدد که دو عدد پیدا کردم و وووه که خیلی هم پیدا کردنش بهم چسبید و با خرسندی ظرف روغن رو پر کردم. عجب روغنی هم بود مرغـــــوب! میدونید که همچین روغن هایی رو از هر جا نمیشه گیر آورد. روغن اصل و مرغوب رو از جای مطمئن باید تهیه کرد. من که فکر میکنم آشپزی بدون روغن حیوونی فایده نداره مخصوصا برخی غذاها و مخصوصا اون غذایی که من اون روز درست کرده بودم. سنتی... یکی هم نیمرو. حالا حتما من رو یک کدبانوی گردالی و قلنبه در نظر میارید که غذاهای چرب و چیلی درست میکنه. یه چیزی مثل این: 


اما باید بگم که در اشتباهید. من بیشتر غذاهام سالمند. حتی تو خوردن همین روغن حیوانی عزیز! هم سیار محتاط و حساسم چون یه ذره که بیشتر مصرف میکنم ته گلوم میسوزه و اذیت میشم. اصلا هم درک نمیکنم که کسایی با صد عشوه و ناز از این خوشمزه جان حذر میکنند. البته چند تا از این عزیزان رو هم خودم از نزدیک میشناسم که وقتی نفهمند تو غذات استفاده کردی غذات رو میخورند و انگار که ذهنشون شرطی شده که این رو نباید خورد و از این لوس بازی ها...

نظرات 6 + ارسال نظر
مژگان امینی یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:07 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

ای وای عکس منو از کجا آوردی این جا گذاشتی؟!
رها جان من هم عاشق روغن حیوانی ام ولی بچه ها نمی خورند.

عکس خودمه خانوم امینی. شبیهیم پس...گفتم که آشپزی بدون روغن حیوانی هرگز. والا من نمیدونم چرا خوششون نمیاد البته خوب سلیقه ها متفاوته اما با عرض پوزش از مینای عزیز و سپهر نازنین بیشترش ادا و فیلمه . باور کنید...

مشق سکوت- رها یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:09 ب.ظ http://mashghesokoot.blogfa.com/

حالا من برعکس، اصلا نمیتونم روغن حیوانی بخورم، البته بدون عشوه و ناز و لوس بازی
و متاسفانه یا خوشبختانه حتی اگر ندونم کسی اون رو استفاده کرده هم باز تشخیص میدم

رها جون حق با شماست همه لوس بازی ندارند برخی اصلا بوش رو دو.ست ندارند و این سلیقه ایه عزیزم. اما تجربه من میگه بیشتر آذمها فیلمشونه باور کن من امتحان کردم.
خود من هم خیلی استفاده نمیکنم. نه همیشه...هفته ای یکی دو بار نهایتا اونم کم. قویه لامصب آخه

دل آرام دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

پس معلومه از اون خانمهای کدبانویی هستی که عطر غذاشون تا سر کوچه میره

شک نکن دلی جون ... البته نه همیشه. فقط کافیه بگی چی دوست داری عزیزم. البته یاداوری کنم از اون دسته کدبانوهایی که لذیذی غذاشون به روغنه اصلا نیستم با دل و جون میپزم همه چی رو.

مامان آوا دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 ب.ظ http://queenava.blogfa.com

حالا این روغن حیوانیهای اصل رو از کجا گیر میاری؟ من هم به سلامت غذا خیلی اهمیت میدم البته از روغن حیوانی استفاده نمی کنم چون اولین نفری که لب نمیزنه همین همسر محترم هستش ...

نکته مهم همینه ما گیر نمیاریم
میارن برامون
خوب دیگه پس کلا منتفیه همه چی...ما هم چیزی که همسر جون دوست نداره کلا درست نمیکنیم...

افروز سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:48 ق.ظ

رها جون واجب شد بیایم دستپخت شما رو بچشیم پس

من در خدمت شما هستم و کاملا آماده پذیرایی
فقط بگو کی میای افروزم

مامان علیرضا mahtab سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

رها جان من و همسر دویت داریم و البته پدرم اما مامان و خواهرم از همون لوسهایین که گفتی
برا ما هم تازه تموم شده، برم بگردم ببینم یه گوشه کناری پیدا نمیکنم
راستی من مثل شما کدبانو نیستم، بیشتر اوقات برای روی غذا استفاده میکنیم
داخل چه غذاهایی میشه ریخت؟

آفرین به شما ...
پس برای شما هم میارن... ممممم چقدر لذت داره پیدا کردن جیزی که انتظارشو نداری
اتفاقا من روی پلوم اصلا روغن نمیریزم که البته باقالی پلو رو بسیار لذیذ میکنه قبول دارم. برای ته چین، ته دیگ ته پلو، نیمرو و البته کته رو کنار روغن میتونی یکم بریزی که خوش عطر بشه. روی حلیم الزام داره. پیاز سرخ کرده داخل برخی آش های لذیذ رو هم میتونیم بریزیم. باز هم بگم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد