life is beatiful

برام عجیب بود که تا حالا در مورد یکی از قشنگ ترین فیلم هایی که دیده ام و خیلی دوستش میدارم چیزی ننوشته بودم این به خاطر این بود که همه اش تو ذهنم بود که در موردش نوشته ام اما هر چه بوده در وبلاگم نبوده.
خوب پس رها جان درنگ نکن و از این فیلم خوب بنویس. شک ندارم که کسانی که خیلی اهل فیلم و مخصوصا فیلم های خوب نگاه کردن هستند این فیلم رو دیده اند.

 life is beautiful


این فیلم ایتالیایی است. کاری از یک کارگردان ایتالیایی که خودش از کمدین های مشهور ایتالیاست؛ روبرتو بنینی. خود بنینی هنرپیشه اصلی این فیلم هست.
فیلم محصول 1979 و یک فیلم نسبتا بلند هست(حدود 2 ساعت). در هفتاد و یکمین اسکار این فیلم جایزه بهترین درام و بهترین فیلم خارجی  و نیز بهترین هنرپیشه مرد(روبرتو بنینی) رو از آن خودش کرد. البته موسیقی این فیلم هم جایزه برد و در کل افتخارات زیادی رو کسب کرده.
 این فیلم یک فیلم کمدی_درام با آمیزه ای از جنگ جهانی دوم است که صحنه های به یاد ماندنی زیادی دارد. بازی بنینی به واقع خیره کننده است و بسیار تاثیر گذار. در صحنه هایی از فیلم شما نمیدونی باید بخندی یا گریه کنی. فیلم "زندگی زیباست یه جورایی دو قسمت داره که قسمت اولش یه زندگی ساده و معمولیه و داستان رفتن گوییدو(روبرتو بنینی) یهودی به شهر آرزو(arezzo) و کار در هتل عمویش است.

در اونجا او با یک معلم مدرسه به نام دورا(نیکولتا براسکی) که همسر واقعی بنینی هم هست، آشنا میشه و شیفته او میشه. داستان عاشقی گوییدو اینقدر لطیف و زیباست و صحنه هایی که مثلا غیر منتظره در مقابل هم ظاهر میشن اینقدر دوست داشتنیه که دلتون میخواد بارها تماشایش کنید. مثل صحنه سالن اوپرا و تلاشش برای جلب توجه دورا و سکانس بعد از اون. همینطور سکانس مهمونی و اون اسب سواری وسط مهمونی و بردن به قول خودش "پرنسس" از وسط مهمونی و جلوی چشم نامزدش با اسب...

 

پسر باهوش و خواستنی اونها به نام جاشوآ هم از جذابیتهای فیلم هست.


 عطف فیلم از جایی شروع میشه که گوییدو و پسرش به عنوان دو یهودی به اردوگاه کار اجباریه که دورا هم به درخواست خودش به همراه اونها میره. گوییدو میدونه که په سرنوشتی در انتظار او و پسرشه اما اینقدر زیبا این عاقبت وحشتناک رو کودکانه برای جاشوا ترسیم میکنه که واقعا هر کسی تحت تاثیر قرار میگیره. او به جاشوا میگه که این یک بازیه که به برنده این بازی یک تانک جایزه میدن اونها باید امتیاز جمع کنند.


او اینقدر این نقش رو خوب برای جاشوا بازی میکنه که کاملا برای کودک باور پذیر میشه. این قسمت فیلم صحنه های دردناک و متاثر کننده ای داره. فداکاری های پدر واقعا تحسین برانگیزه و اینکه سرانجام او خودش رو فدای همسر زیبا و پسر دوست داشتنی اش میکنه. و بالاخره با جمع کردن اون امتیازها پسرک تانک رو به عنوان جایزه سوار شد.


دلم میخواد خودتون این فیلم رو ببینید و قضاوت کنید.

نظرات 12 + ارسال نظر
کیانا چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ب.ظ http://pantalo0n.blogsky.com/

سلاااااااااااااااااام رها جووووووووووووونم
مررررررسی فیللللللللللللللللللم
درضمن اوووووووووول

به روی ماه کیانا خانوم خوشمل

هو هو
قابل شما رو نداره

مبارکــــــــــــــــــــه

رعنا چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:55 ب.ظ http://rahna.blogsky.com

دو م م م م
من خیلی دوس دارم این فیلما رو ببینم ولی واقعا" نمیدونم از کجا باید گیرشون بیارم
واسه دانلود که با این سرعت افتضاح و ترافیک نداشتن ما و از همه مهمتر باید فیلم اورجینال خرید :دی :دی
سی دی فروشی من تاحالا نرفتم ! :دی
با این فیلمای خوووبی که شما معرفی میکنی و دل ِ ما رو آب میکنی همین روزا باید برم سی دی فروشی کلی فیلم بخرم :* :×

به به رهنا خانوم
باور کن رعنا جان من از منابع مختلف این فیلم ها رو میبینم
تا بحال از اینترنت فیلم دانلود نکردم
البته اوریجینالش رو ما تو ایران نمیتونیم گیر بیاریم و اگه باشه شک نکن من حتما اوریجینال میگیرم. با سانسور و دوبله میشه فیلم ها رو دید که البته این فیلم به خاطر برخی مسائل نه سانسور میشه نه دوبله
بفرمایید بروید از سی دی فروشی کلی فیلم بگیرید...

مامان سارا پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

من این فیلم رو دیدم
عالیه

ممنون از اظهار نظر خوبی سارای عزیزم

عاطفه پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ب.ظ http://hayatedustan.blogsky.com/

منم این فیلمو خیییییییلی دوس داشتم- دوسال پیش هم در موردش نوشتم تووبلاگم-
مررررسی رها-

خوشحالم که دوست داشتی و گفتی عاطفه جان امیدوارم بچه ها اگه دیدند بگن نظراتشون رو
چه خوب که تو هم نوشته بودی باید تاثیر گذار بوده باشه ...هست...
شما هم مرسی عاطفه عزیزم

مژگان امینی جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ق.ظ

زود تند سریع یک جای خوب برای خرید فیلم معرفی کن

باور کن خانوم معلم من این فیلم ها رو از منابع متنوعی تهیه کردم چون عاشق فیلم هستم انگاری که یه جورایی سر راهم سبز میشه. این فیلم رو از خواهرزاده ام گرفته و رایت نمودم . اینجور فیلم ها منبع مشخصی ندارند اما به روی چشم یه منبع ثابت پیدا کردم میام و ادرسش رو بهتون میدم

بهنام جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ق.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلاااام خاله جان
همین الان میرم دانلودش کنم ببینمش...
حس فیلم هم هست...

سلام آقا بهنام
خوب هستی؟
بدو برو ببینم تو پیدا میکنیش

تیراژه شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:56 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام بانو
شما فکر کنم باید یکی از داوران اسکار یا کم کمش گلدن گلوب یا نهایتا همین جشنواره فیلم فجر وطنی خودمان میشدین
لطفا پیرو کامنتهای بقه دوستان یه جایی رو برای تهیه ی این فیلمها معرفی کنید..مردیم بس که اومدیم اینجا و سرخورده و ناکام از دست کوتاه و خرما بر نخیلمان رفتیم!..خدای ناکرده..زبانم لال آه این جماعت دامنتان را میگیرد و احتمالا رسیورتان خراب میشود یا کلوپ محله تان به دستور اماکن پلمپ!!!

رها پویا..رها...چه اسمی...از همون اول این اسم حس خوبی برام داشت..و حتی همین حالا که شده رها...گرچه رها زیاد داریم تو بلاگستان..ولی خب..شما نور چشمی هستید..

به روی ماهت عزیزم
ممنون از لطفت اما من داور جشنواره فیلم فجر رو دوست ندارم مخصوصا الان که ... کدوم فیلم رو داوری کنم ؟
حتما واجب شد یه جای ثابت رو پیدا کنم انگار... نه بابا بیاید از خودم بگیرید دوست داشتید براتون رایت میکنم میفرستم خوب شد؟

ای جاانم ممنونم . آره مدتیه فقط رها هستم اما نه که پویا نباشم ها... ممنون از لطفت تیراژه جانم
ممنون عزیزم نشونه محبت و لطف شماست

غرولند شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ق.ظ http://arashaminzadeh.blogfa.com

چند سال قبل دیدم . هنوز هم ببینم حظ می کنم . البته فیلم خیلی تحت حمایت آمریکا بود ولی به سیاسی بودن یا نبودن جایزه ش فکر نمی کنم . . . به هر حال بسیار لطیف بود . حس اون پدر رو تا عمق قلبم درک می کردم .

میتونید بعنوان یه پدر حس گوییدو رو درک کنید آرش خان
من هم هر بار ببینم برام تازه است
ممنون از نظر خوبتون

بهنام دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:57 ق.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلام مجدد خدمت خاله ی عزیزم

دوستان میتونن از اینجا فیلم رو با زیر نویس فارسی دانلود کنن:

http://top250.org/1390/08/14/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B2%D9%8A%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%AA-life-is-beautiful-1997-720p/

ممنون خاله جان
بفرمایید دوستان این هم لینک دانلود با همکاری پسر خواهر من بهنام ...

دخترشرقی پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ب.ظ http://delneveshthayeman.blogsky.com/

سلام رها جون
فیلم دوست ندارم.
ولی رها رو که دوست دارم. واسه همون میام اینجا. فقط به خاطر خودت.

ممنون عزیم
میدونم فیلم دوست نداری...

فرزانه سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 ب.ظ http://balot.persianblog.ir/

من ای فیلمو خیلی وقت پیش دیدم قشنگ بود

چقدر فضای وبت و نوشته هات دوست داشتنی و صمیمی هست

ممنون عزیزم
لطف داری شما

الهام جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ http://elham7709.blogsky.com

این فیلم شاید تنها فیلمیه که تو ذهنم نقش بسته.
خیلی سال پیش دیدمش اما فوق العاده بود و پر از حسهای خالص.
ممنون که راجع بهش نوشتی.

خوشحالم الهام عزیز که خوشت اومده
یکی از فیلمهای مورد علاقه مه
ممنون از توجهت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد