به تردید محکم بگو ...نه!

اگه قرار باشه یک لیست از خصوصیت هایی که به هیچ عنوان نمیخوام داشته باشمشون رو تهیه کنم بدون شک اولینش "تردید"ه.

وقتی تردید باشه بلاتکلیفی، برای کوچکترین تصمیمی که میخواهی بگیری همش با خودت کلنجار میری تا بالاخره یک تصمیم رو نهایی میکنی و هنوز تموم نشده مدام با خودت میگی آیا این تصمیمی که گرفتم درست بود یا که نه؟ و بدین منوال مدام باهاش چالش داری.
صادقانه بگم خود من بارها درگیر این چالش ها بودم. اینقدر این تردید لعنتی اذیت کرده که خود نتیجه کار اینقدر آزار دهنده نبوده. اما وقتی در مواردی قطعی تصمیم گرفتم هرچقدر هم پر ریسک اما با وجود ترس ته دلم از نتیجه احتمالی اون کار چون تردید راه نداشته حس خوبی نسبت به خودم داشتم.
نباید بیشتر از این بهش بال و پر داد.
هر چی بیشتر ازش میگم گویی قوی تر میشه.
این شک و تردید ها بیشتر به این برمیگرده که به خودمون خیلی اعتماد نداریم که همیشه بتونیم تصمیم های درستی رو بگیریم و راه ها رو درست انتخاب کنیم.
این رو فراموش نکن که کار تو با تردید در مورد این داستان تموم شد. آره به ظاهر من و تردید به توافق رسیدیم اما مثل هر چیز دیگری که ممکنه، او هم زیر قولش زده ...  و البته من هم ... و باز تو خودم راهش دادم.
میدونم که این مردد بودن رو دیگه نمیخوام...
میدونم راهمو یه جوری به روش خودم پیدا میکنم...
میدونم که هیچی جلودارم نیست و وقتی بخوام کاری رو انجام بدهم، میدهم...
میدونم که باز تردید رو کنار میزنم و راه رو برای اعتماد و استحکام باز خواهم کرد...
میدونم که میتونم...
تو زندگیم همیشه چالش های زیادی داشتم و آدم ریسک پذیری بودم و شک ندارم از پس این چالش بزرگ هم به خوبی بر خواهم اومد.
یادمه جایی خونده بودم " اگه قصد داری به چیزی شک کنی، به محدودیت هات شک کن".
خدایم هوامو داشته باش، خوب؟

نظرات 9 + ارسال نظر
کیانا جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

سلااااااااااااااااااااااام رهای عزیزم
خوبی؟
منم از تردید بیزارم اما خیلی وختا پیش میاد که دچار تردید میشم ،همیشه سعی کردم ازش دوری کنم و محکم پای یه تصمیم درست بمونم
اما گاهی اشتباه میکنم
کاش ای تردید هیچوخ وجود نداش

امیدوارم همیشه تصمیماتت درست و بی نقص باشه عزیزم

به روی ماهت کیانای عزیز
ممنونم
خیلی وقتا به سراغمون میاد دشمنش استحکامه کیانا جون
کاااااش
ممنونم من هم همین رو برای تو ارزو میکنم عزیزم

بهنام جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ب.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلاااااااااااااااااام خاله جان
خوبی؟
یعنی من کشته مرده ی این خوب گفتنای آخر نوشته هاتم! خوب؟!

ایشالله شک هم نداشته باشی دیگه و با قدم های محکم گام برداری تو مراحل مختلف زندگیت...

خاله جان میبینی من چقدر بدشانسم؟! از وقتی این فیلم ها رو گفتی و دانلود کردمشون اسپیکرم سوخته و نمیتونم فیلم رو ببینم!!! شانسه داریم؟!
خوب؟!

سلام خواهرزاده خوب
من خوبم ممنون
میخوام تاکید کنم ...
ممنون که اینو برام ارزو میکنی
چرا؟!! بخاطر اینکه قانون کپی رایت رو رعایت نمیکنی بچه
اسپیکرت درست میشه غصه نخور خوب؟

وانیا جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 ب.ظ http://BFHVANIYA.BLOGSKY.COM

خدایا هوایه آبجی رها رو داشته باش

من همیشه مرددم هیچ وقت نتونستم یه تصمیم درست و درمون بگیرم

خدا حفظت کنه وانیای عزیزم
مردد بودن خیلی وقتا سروقتم میاد ل ا م ص ب
باید محکم تر باشیم وانیا جونم

شازده کوچولو شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.shazdehkocholo.blogsky.com

رهای گلم
تردید جزو خصویات مطلق یه آدم نمی تونه باشه
فقط یه حسه که برای هممون پیش میاد
اگه آدم نتونه مردد بشه پس انتخاب هم نمی تونه داشته باشه ومفهوم انسان با قدرت انتخاب و تصمیم گیریه که معنا پیدا می کنه
تو دختر قوی و خوش فکری هستی رها جان
اینو کاملا بی تعارف میگم چون کاملا از طرز فکرت توی نوشته هات پیداست
امیدوارم این چالشی هم که توی زندگیت هست و با موفقیت پشت سر بذاری عزیزم

ممنون از لطف بی پایانت میثا جان ...
آره حق با توه اما میثا جون اگه ادم به خودش مطمئن باشه کمتر دچارر تردید میشه ... شک و تردید که از در بیاد اطمینان از پنجره میره بیرون
شما میگی تردید باید باشه تا سر دوراهی قرارمون بده تا که قدرت انتخاب قوی تر شه اینو قبول دارم اما من فکر میکنم گاهی جز لاینفکی از وجود بعضی از ما میشه که انگار یکی از خصیصه هامونه
ممنون عزیزم

مامان سارا شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:39 ق.ظ http://saraniroomand.persianblog.ir/

میدونم که میتونی و خدایت هم کمکت میکنه.

واقعا همیشه تردید داشتن خیلی زندگی رو سخت میکنه

ممنون سارا جانم
بله سخته عزیزم
امیدوارم راه های سخت همینطور برای همه مون سهل و اسون شن

تیراژه شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:48 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

تردید...
گاه وقت ها هیچی به اندازه ی یه تردید ممتد و کشدار آدمو از پا در نمیاره..بگذریم..

خب..خودت گفتی که میدونی که میتونی..پس لازم نیست من چیزی بگم..با قطعیت تمام!
موفق باشی عزیزم

جدا از پا در میاره تیراژه جان جدا
من امیدوارم که بتونم عزیزم
میخوام و امیدوارم که بشه ...انگار باید بشه
ممنووووونم عزیزم

دل آرام شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com/

متاسفانه به شدت آدم مرددی هستم ، یعنی شدیدااااا
خوندم جایی نوشته بود که شک و تردید بزرگترین خیانت کار ها توی زندگی ما هستن .امیدوارم بتونیم از خودمون دورشون کنیم .

ای جااانم خوبی دلارام عزیزم؟
اما من فکر میکنم تو هم مثل خودم علیرقم تردیدهایی که داری یه وقتایی تصمیمای بزرگی میگیری و این تصمیم بزرگت از مستقل شدنت کاملا مشخصه
من هم امیدوارم که توانایی هات رو بهتر بشناسی و خودت رو تا بتونی بر همه تردیدها فایق بیای

افروز یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ق.ظ

رها عزیزم تردید همیشه هم بد نیست ولی هیچ وقت تردید بعد از انجام کار رو دوست نداشتم امیدوارم همیشه بهترین تصمیم را بگیری
خدایا هواشو داشته باش خب؟

مردد وبدن و بین دو راهی بودن رو دوست ندارم دوست دارم همه چی یکطرفه بشه و قطعی...
مرسی افروز جانم

علی لرستانی سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ب.ظ http://alilorestani.persianblog.ir/

تردید خیلی بده و نشونه اعتماد به نفس نسبتا پائینه ....به خودت مطمئن باش و به تصمیمی که میگیری

ممنون
سعی میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد