the other woman


The other woman


وقتی این فیلم رو میدم حالا گذشته از حرفی که کارگردان میخواست بگه و برداشت شخصی هر تماشاگر یه نکته ای توجهم رو جلب کرد که بعد از توضیح مختصر در مورد فیلم خواهم نوشت.


احتمالا  علاقمندان پستهای فیلم من میدونند که ناتالی پورتمن یکی از هنرپیشه های مورد علاقه منه. هم چهره و فیزیکش رو و هم بازیش رو خیلی دوست میدارم. این فیلم هم به افتخار خودش گرفتم و دیدم. 


فیلم محصول 2009 است و ساخته دان روس.

پورتمن در این فیلم نقش یه وکیل تازه کار فارغ التحصیل از هاروارد به نام امیلیا رو بازی میکنه که به عنوان دستیار در یک شرکت وکالتی مشغول به کار میشه. از قضای روزگار جناب رئیس یا آقای جک با بازی اسکات کوهن بد جوری تو چشم امیلیای قصه ما میره.


این رابطه اینقدر جدی میشه و پیش میره که زندگی خانوادگی جک رو تحت تاثیر خودش قرار بده و جک از همسرش که چندان رابطه خوبی هم باهاش نداره جدا میشه و با او ازدواج میکنه. ویلیام پسر هشت ساله جک هم با اونها زندگی میکنه و امیلیای 22 ساله مادر خونده اون میشه. 



در فراز و نشیب های فیلم رابطه امیلیا و ویلیام کوچک و نیز ارتباط ناخوشایندش با کارولین به خوبی نشون داده میشه. کارولین یه پزشکه که همچین حاذق هم نیست و به طبع دوست داره جانشین ناخواسته شو به هر شکل به قول خودمون بچزونه. امیلیا هم که یه دختر 22 ساله کم تجربه ای بود که خرد میشد و به هم میریخت و البته تلافی هم میکرد.


یکی از اتفاق های مهم این فیلم که روح امیلیا رو بسیار خدشه دار کرد مرگ نوزاد سه روزه اش الیزابت بود که امیلیا خودش رو در مرگ اون مقصر میدونست. چون زمان مرگ الیزابت اون رو در آغوش داشت و خوابیده بود و وقتی بیدار شد با جسم بیجان دخترکش روبرو شد و این ماجرا رو تا مدتها از همسرش و بقیه مخفی نگه میداشت. پیش جک اعتراف میکنه که اون قاتل دخترکشه و همش منتظر مجازاته. واکنش های شدید و بدی رو به دلیل همین احساس گناه از خودش نشون میده از جمله شکستن قلب پدر و بد رفتاری گاه به گاهش با ویلیام. 



اون قسمتی که برام خیلی جالب بود در مورد این فیلم سکانسی بود که امیلیا میره به مطب کارولین و متوجه میشه که او از داستان چطور مردن الیزابت با خبره. امیلیا شوکه میشه که چرا جک این ماجرا رو به کارولین انتقال داده. واکنش کارولین در ابتدا تدافعی بوده و او رو به بی ملاحظگی متهم  میکنه. اما به خاطر ویلیام که میگه امکان نداره امیلیا با اون همه علاقه ای که به بچه داشت باعث مرگش شده باشه و از مادرش میخواد که پیگیری کنه تا مطمئن بشه امیلیا بی تقصیر بوده. کارولین برگه فوت بچه رو میگیره و از مطمئن ترین دوستی که میتونسته در مورد این کیس نظر بده پیگیری میکنه و مطمئن میشه که طبق اظهار پزشک قانونی بچه به مرگ طبیعی مرده. کارولین به امیلیای بهت زده که غرق اشکه تاکید میکنه که بچه در هر صورت میمرد حتی اگه در آغوش تو نبود و تو هیچ تقصیری نداشتی. تصور کنید زنی رو که زندگیش رو ازش گرفته و اصلا ازش خوشش نمیاد و از او هم زیبا تر و هم جوون تره و کلی هم حسادت بین این دو زن هست. ولی اینجا تا ته و توی قضیه رو در نیاورد از پا ننشست و خیال همسر دوم همسر سابقش رو خوب راحت کرد. برام خیلی جالب بود تو مملکت ما تصور کنید با مورد مشابه دو زن در شرایط مشابه چطور برخورد میکردند؟ این یه طرز تربیت خوبه. یه برخورد منطقی و به دور از هر گونه حب و بغض و عقده شخصی همیشه خوبه.



البته یه چیزی هم بگم که گمون نکنید که امیلیا و جک با خوبی و خوشی به همین راحتی رفتند سر خونه زندگیشون. من هم نمیگم که خودتون ببینید و لذت ببرید.

_ چقدر اکتیواسیونم رفته بالا و تند و تند دارم پست میذارم. دلم نمیخواست دوستان رو ناراحت کنم و پست مهدی، پست آخرم باشه. این بود که امروز بر این شدم که این مطلب رو بذارم تا لذت ببرید و تحریکتون کنم آخر هفته رو اگه تو خونه موندید یه فیلم خوب حتما ببینید. 




نظرات 10 + ارسال نظر
هاله بانو جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

سلام یعنی الان من اووووووووووووووووووووووووووول

هاله بانو جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

هاله بانو جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ق.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

بی معرفت تو که به من قول یه دنیا فیلم داده بودی
پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟
فقط دلم رو آب می کنی؟؟؟؟

اتفاقا هاله جانم بعد از اینکه دیدمت یادم افتاد که چرا به هاله من فیلم ندادم. هاله جون هر کدوم رو که بخوای بهم فقط بگو دفعه بعد حتما یه چند تایی برات میارم

رها بانو جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:38 ب.ظ http://rahabanoo.blogsky.com/

بابا فیلم شناس !
ایول ...
مرسی بابت معرفی جامع و کامل این فیلم ...

رهای گلم خوبی؟
ممنون
خواهش میکنم عزیز دلم. قابل شما رو نداره

غرولند شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ب.ظ http://arashaminzadeh.blogfa.com

قبول دارم که تفاوت فرهنگی بین ما و اونها هست اما حتی تو اون جامعه هم این حرکت بسیار عجیب نادر و قابل ستایشه که اگر نبود موضوع فیلنمامه نمی شد .
مرسی به خاطر معرفی فیلم

بله حق با شماست اما اینجا همون نادرش هم نادره باور کنید
خواهش میکنم. امیدوارم خوشتون بیاد

دخترشرقی شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ب.ظ

سلام خانومی
اولین بار فیلم رو خوندم(چی نوشتم!!! فیلمو خوندم!!)
قشنگ بود و دیدنی.
اگه دستم برسه بهش حتما میبینم
مرسی خانومی از توضیح قشنگت که آدمو علاقه مند میکنه فیلم ببینه.
آخرش دیدی منم معتاد فیلم شدم آآآآآآآآآ

به روی ماهت عزیزم

میدونم اهل فیلم نیستی. خودم متوجه شدم عزیزم راحت باش

آره قشنگه ببین حتما

یه کاری کردم که بالاخره تو دور فیلم دیدن افتادی دیگه

مامانگار یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ق.ظ

...سلاااااااااام رهاپویای عزیزم...
...بااینکه من کمتر وقت میکنم بشینم و فیلم ببینم...اماازش خوشم اومد...دنبال فرصتم تا انشالله حتما ببینمش...
..مرررررسی دوست نازنین..

به روی ماه شما

خوشحالم خوشتون اومد

خواهش میکنم

رها بانو یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:48 ب.ظ http://rahabanoo.blogsky.com/

خووووووووبم رهای گلم ...
خوبه خوب ...
از این بهتر نمیشم !

مرسی از احوالپرسیات عزیز دلم ...

خدا رو شکر عزیزم که خوبی
عالیه
عزیزمی

ز چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ب.ظ

مبنای انتخاب بازیگر باشه! باید میئونستم چه فیلمی میشه!

aghaye khone یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ب.ظ http://meandgoldoonekhanom.mihanblog.com/

سلام .
دنیای عجیبی هستش . من داشتم به خاطر یه مادر داغدار که شرایطی شبیه قهرمان این قصه داره راجع به این فیلم سرچ میکردم که تو سایت‌های فارسی به وبلاگ شما برخوردم و نشستم خوندم و ...

راستش من از بازی ناتالی پورتمن هیچوقت خوشم نیومده ( سعی میکنم راجع به قیافه بازیگری صحبت نکنم ) به غیر از اون بازی کوتاهش تو فیلم کوهستان سرد ... اما باید اعتراف کنم اینم یه فیلم قوی دیگه تو کارنامه‌ش هست و داستان واقعاً اثرگذاره ...

دنیا همیشه یه جورایی غریبه ...
حالا من بعکس شما معتقدم که ناتالی پورتمن بازیگر توانمندیه فیلم قوی سیاهش رو اگه دیده باشید بیشتر تایید میکنید حرفم رو اما خوب نظرها متفاوته ...
امیدوارم مطلبم مفید بوده باشه . ممنون از توجه شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد