FAIR GAME


یه فیلم از نائومی واتس دیدم که ترغیبم کرد در مورد یکی از فیلمهایی که بازی کرده بنویسم. نائومی واتس از هنرپیشه های مورد علاقه مه. تو فیلم 21 گرم هم خیلی دوستش داشتم. این فیلم، فیلم "Fair game" نام داشت. من فیلم سیاسی خیلی دوست ندارم. اما اگه خیلی خوش ساخت باشه و هنرپیشه هاش رو دوست داشته باشم نگاه میکنم.


 این فیلم رو نمیگم خیلی دوست داشتم. اما خیلی برام جالب بود. بخصوص که نقش همسر پلیم یعنی جو ویلسون رو شان پن بازی کرده که خودش انسانی مثل من رو ترغیب میکنه که فیلم رو حتما ببینم.


محصول 2010 و به کارگردانی داگ لیمن.
نقش اصلی این فیلم رو نائومی واتس بازی کرده که نقش زنی است به نام والری پلیم(یک شخصیت واقعی)  که مامور مخفی سازمان "CIA" است. این فیلم بر اساس خاطرات والری پلیم ویلسون ساخته شده.

والری پلیم در یک مقاله روزنامه‌ای ادعای دولت بوش مبنی بر دسترسی رژیم صدام حسین به سلاح‌های کشتار جمعی را ـ که بهانه بوش برای حمله به عراق بود ـ مورد سوال قرار داد. همین مساله باعث واکنش سازمان سیا شد و مسوولان این سازمان رسما گفتند که پلیم برای آنها جاسوسی می‌کرده است و عضو رسمی آنهاست.

قصه فیلم در همان حال که بیننده‌اش را سرگرم می‌کند، برایش سوالاتی را مطرح می‌کند که راه پیدا کردن پاسخ برای آنها چندان سخت نیست. این قصه سعی کرده نسبت به واقعیت‌های تاریخی وفادار بماند. بیننده با شخصیت اصلی قصه احساس همراهی و همدلی می‌کند و خشم و عصبانیت او را در دل حوادثی که در آنها گیر افتاده درک می‌کند. در قصه فیلم نام‌‌هایی مثل اورانیوم غنی شده، کیک زرد و امثالهم شنیده می‌شود که نام‌هایی آشنا برای تماشاگران سینما در سراسر جهان هستند.

ماجرای جنجال‌برانگیز والری پلیم از چند سال قبل تا به حال، یکی از پرسر و صداترین پرونده‌های اجتماعی و سیاسی در داخل خاک آمریکا بوده است.




این قسمت رو از سایت جام جم برداشتم.


 سخنرانی واقعی پلیم صحنه تمام کننده فیلم هست. که بعد از موقعیت اجتماعی ناخوشایندی که برای خود و خانواده اش پدید آمده در دفاع از خودش انجام میده. وقتی که سعی میکنه خودش و زندگی مشترکش و موقعیتش رو نجات بده چون به همه اینها باور داره.

نظرات 6 + ارسال نظر
پونه چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ق.ظ http://jojo-bijor.mihanblog.com

پونه چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ق.ظ http://jojo-bijor.mihanblog.com

یعنی الان من اول شدم

دخترشرقی چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ

سلام
منم دوم شدم که
راستی خوبی رهاجون؟

فدای تو من هم خوبم عزیزم

دخترشرقی چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:43 ب.ظ

راستش من نقد فیلم و بررسیشو دوست ندارم
فقط به خاطر خود گلت میام اینجا
امیدوارم ناراحت نشی که نظری ندادم

فدای تو . ممنون عزیزم لطف داری

نه عزیزم چرا باید ناراحت بشم. خوشحال هم میشم که میای بهم سر میزنی

لژیونلا چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام. خوشبحالت که فیلم میبینی و میفهمی...
من که توانایی هیچکدوم رو ندارم

سلام ارکیده جان
من عاشق فیلم هستم و با فیلم زندگی میکنم. هر کسی یه علایقی داره خوب عزیزم.
نگران نباش هر فیلمی رو خواستی بگو خودم برات تعریف میکنم و بررسی و همه چی خلاصه

فلوت زن پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ http://flutezan.blogsky.com/

سلااااااااااااااااااااااااااااااام رها جونم.
نقد فیلماتو دوست دارم همیشه ولی این فیلم بعید می دونم باب طبعم باشه !
دو پست قبلیتو خووندم، دوستشون داشتم ! بخصوص پست ( کدام را...؟ ) که یه جورایی حال و هواش برام قابل درک و لمس بود چون تجربش کردم !

به به حنانه جون
ممنون عزیزم. من هم گمون نمیکنم. اما گفتم که داستان جالبی بود. البته من خیلی تو نخ این مسائل نیستم. اما خوب خوبه که از بعضی مسائل سر در بیارم و بی اطلاع نباشم و اگه بحثی شد بتونم اظهار نظر کنم

مرسی که وقت گذاشتی عزیزکم. درک میکنم. امیدورام هر چه زودتر حال و هوای خیلی خوبی پیدا کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد