آینده تو...

هر کی یه تعبیری داره. هر کسی یه چیزی میگه. تعبیرها و دیدگاهها اینجا هم مثل خیلی جاهای دیگه متفاوته.

یکی میگه بچه میوه زندگیه.

دیگری میگه بچه ثمره عشق دو تا آدمه.

اون یکی اعتقادش بر اینه که اصل ازدواج بقای یک نسله.

فرد دیگه تولید نسل رو یک خیانت به حساب میاره و ترجیح میده وسیله ورود یک انسان بی گناه به این آشفته بازار نباشه.

برخی ادعا میکنند که بدون بچه زندگی امکان نداره و ممکنه پیوند دو تا آدم به خاطر عدم داشتن فرزند بهم بخوره.

این دیگه برمیگرده به طرز تفکر آدم ها. اما اغلب لازمه داشتن یک زندگی مشترک خوب داشتن فرزند و به قولی بقای نسل تلقی میشه. خیلی از پسرها  و دخترها فقط ازدواج میکنند که مجرد  نباشند. بچه دار میشن فقط به این خاطر که بچه داشته باشند و زندگیشون از اون حالت یکنواختی دربیاد؛ که اجاقشون روشن باشه و انگ ناقص بودن بهشون نخوره.

نمیشه فکر همه آدم ها رو که عوض کرد اینو میدونم اما خوب کاش همه اینو متوجه بشن و به صرف اینکه درست فکر میکنند بخوان اونو به دیگران القا کنند. این رو البته کلی گفتم. نه صرف در این مورد خاص.


سر یه مطلب نوشتن از بس من میرم و برمیگردم که از حسش خارج میشم ...

آهان قصه از اینجا شروع شد که چند بچه آروم آروم اومدند تو فکرم و من کم کم فکرم متاستاز داد و متاستاز داد تا رسید به این چیزایی که نوشتم. در مورد بچه ها باز هم مینویسم. در مورد مصطفی باید بنویسم. اینکه چقدر مامانش نگرانشه و اینکه چقدر با استعداده. در مورد یاسی و ثمین و مامانشون که یه جورایی در حق خودم هم مادری کرده. مینویسم... با طمانینه.

نظرات 13 + ارسال نظر
زیتون (روان شناسی ازدواج) پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:53 ب.ظ http://zatun2000.persianblog.ir

ازدواج برای آرامش یافتن است لتسکنواالیها21روم
افرادمجردیابیوه دچاراختلال عصبی بالاهستندپرخاشگرترین افرادبیوه ها هستند چون لذت جنسی راهم تجربه کردند یک لحظه نمی توانند ارام بگیرند تامجددبه سکس دست یابند حتی افرادبالای 80سال راتجربه کردیم بقاء نسل به تبع ازدواج است وطبیعی
وچون یک میل جنسی ویک غریزه طبیعی وفطری است هم رهبانهاشکست خوردند هم کمونیست ها

فلوت زن جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ق.ظ http://flutezan.blogfa.com/

سلاااااااااااااااااااااااااااااام رها جان.
متاسفانه اکثر آدمها درست نمی دونن که برای چی دارن بچه دار می شن ! فک می کنن یه عروسکه ، یه سرگرمی ، اسباب بازی ... !! نمی دونن که اونم یه آدمه و مسئولیت هایی در قبالش دارن ! فک می کنن همین که یه بچه رو به دنیا آوردن دیگه تمومه ، خیلی کار شاقی کردن !! بعدش دیگه بچه رو ول می کنن به امان خدا !
کاش بفهمن !
کاش بفهمن و به خاطر ۱ میلیون تومن یه بچه رو بدبخت نکنن !

ای حنانه جان بله کاش یکم بیشتر توجه میشد به این مسئله
وااااااای ک میلیون تومان رو نگو که دلم خونه ....دلم کلا خونه

مژگان امینی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:15 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog .ir

سلام
خوبی ؟بازم بنویس تامن نظرم را اعلام کنم.هرچند که قبلاْ اعلام کردم.

سلام به شما من خوبم
باشه بنویسم تا بنویسید

هاله بانو شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:39 ب.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

بنویس دختر جان با طمانینه هم بنویس
ما هم می خوانیم

قربونت بشم من عزیزم
چشم دخمری مینویسم بذار بیاد

افروز یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ق.ظ http://apoji.persianblog.ir

منتظر نوشته های بعدیت هستیم رها جون

ممنون افروز جان
مینویسم عزیزم مینویسم باید بیاد

بابای آرتاخان یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:23 ق.ظ http://artakhan.blogfa.com

کل زندگی یه اشتباهه . بنابراین هرکاری در زندگی بکنی اشتباهه . بچه دار شدن شاید لذت بخش باشه اما پیر آدم رو در میاره ! آدم رو بیچاره می کنه . داغون می کنه . از زندگی بیزار می کنه . البته اگر آدم بی مسئولیتی باشی شاید برات خوب باشه

اوه به شرطی که بی مسئولیت باشیم هوم؟ خوب سخته که بی مسئولیت بود بابای آرتا جان

هاله بانو یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

رها اوضاع خیلی خرابه
خیلی خراب

نگو این حرفو قربونت برم
نیست خراب نیست عزیز دلم

ترنج یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ق.ظ http://toranj62.persianblog.ir/

سلام عزیزم
میدونی برای من بچه خیلی مهمه دوسش دارم و دوست دارم به موجودی که قراره توی زندگی من بیاد بهترین زندگی را بدم نه اینکه تنها نباشم نه بلکه میخوام عشقی که توی وجودم نسبت به زندگی و زنده بودن دارم را به فرزندم منتقل کنم تا الانم همین توری بوده هر بچه ای گکه میبینم با اینکه از خودم نیست اما تمام تلاشمو میکنم توی زمانی که با من هست خوب باشه و لدت ببه من بچه را این مدلی میخوام اما گاهی هم هست که میترسم از بچه ای میترسم که نتونم مواظبش باشم نتونم خوب بزرگش کنم و یا اینکه حتی وجود بچه باعث بشه دیگه خودم نباشم ....

این یه حس مشترکه
باید بتونی درست تربیت کنی البته به نظر من باید یه مدل زنده روبروش باشی و بهش یاد بدی تا بتونه آزاد فکر کنه و آزاد عمل کنه گیریم تو یه جامعه پر خفقان هستیم جلوی فکر کسی رو که نمیتونن بگیرن
همین که اینطوری فکر میکنی عزیزم قابل احترامه

آفتاب پرست یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 ق.ظ http://Www.aftabparast.blogsky.com

سلام رهای عزیز

مطلب جالب رو مطرح کردی
من به شخصه کلا بدم میاد از این زوج هایی که تا ازدواج می کنند بچه دار میشند

این مسئله اونقدر ها هم که در رابطش فکر میشه ساده نیست
برای آیندش برای خیلی چیزها باید برنامه ریزی شه و این رو هم نمیشه منکرشد که بچه باعث میشه محبت زوج ها نسبت به هم کمتر از قبل شه
راستی به روزم خواستی سر بزن خوشحال میشم

سلام به شما
اوخ اوخ گفتی تازه میگن ناخواسته بود (گاهی البته) آخه میدونی که مسلمون هر چی تعدادش بیشتر همونقدر بهتر
اصلا هم ساده نیست شما میخوای یه ماشین بخری چقدر سرچ میکنی اینور اونور میپرسی بهترین گزینه رو با توجه به شرایطت انتخاب میکنی حالا باید این زندگی تازه و این تغییر شگرف بی برنامه و الا بختکی بشه...
این هم موافقم ...آخه متاسفانه برخی صرفا به خاطر بچه ازدواج میکنند و بچه همه زندگیشون میشه و همسر هم فراموش میشه

پونه یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.rozhin-maman.persianblog.ir/

سلام عزیزم سلام عشقم خوبی گفتم شاید خبریه سراغم نمیای؟

الهی فدات شم میام الان

فرهاد یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:47 ب.ظ http://sayehayesepid.blogfa.com/

نظر خودت چیست رها جان؟؟ گمانم خبرهایی ست؟؟

نه هنوز خبری نیست باشه شک نکنید که اول اینجا مینویسم
نظر خودم هم تقریبا تو کامنت ها و متن پستم اومده و گفتم به نظر من باید دو طرف همدیگه رو خوب بشناسند و مطمئن باشند که میتونند یه موجود دیگه رو میتونند خوشبخت کنند و ازش حمایت کنند و لیاقت تربیت یک انسان جدید را دارند این مستلزم اینه که دو طرف خوب رو خودشون کار کنند

دختری از یک شهر دور دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:52 ق.ظ http://denizlove.blogsky.com/

هیچوقت با بچه دار شدن وافق نبودم امااین جامعه مافکر مبکنه به حتما باید بشه توو زندگی!!!
اما به نظر من اصلا اینجورینیست خیلی ها رو میشتاسم که بچه ندارن اما خوشبختن!!

بله دنیز جان خبر دارم شما بچه دار شدن رو دوست نداری
جامعه ما که...
دقیقا همینه که میگی مونده به طرز فکرت دخترکم گفتم که دیدگاه ها متفاوتند
اما در کل دردسرش زیاده

وحید زایری دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ http://goldoost1772.persianblog.ir

سلام
متاسفانه مردم نه در مورد ازدواج مطالعه و تحقیق می کنند و نه در مورد فرزندداری . نتیجه اش آن چیزی است که در جامعه جوان و نوجوان شاهدش هستیم .

اگه تحقیق میکردند و درست تصمیم میگرفتند که این همه آمار طلاق بالا نبود اگه تو جامعه مون عدم کفایت والدین مطرح بود گمونم بیشتر از نیمی از بچه ها رو از پدر و مادراشون میگرفتند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد